[KINO.LAB] El Santo Superstar

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Pon, 11 Paź 2010, 16:25:29 CEST

Między 22 a 26 października zapraszamy na filmy z EL SANTO - legendą meksykańskiej pop kultury, bohaterem zapasów lucha libre i ponad 50 filmów pełnometrażowych.

KINO.LAB
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl

Szczegółowy program dzienny, ceny biletów: www.kinolab.art.pl

Filmy o przygodach Santo - superbohatera w srebrnej masce, stanowią ciekawy fenomen w świecie filmów znanych jako trash movies. Jednak w przypadku Santo to nie niski budżet, tandetne efekty specjalne i kiepski scenariusz są tu największą atrakcją.
Widzów przyciąga sama postać Santo - człowieka-legendy, który - w przeciwieństwie do wielu innych filmowych superbohaterów - istniał naprawdę. Swoją sławę zdobył jeszcze za życia, a postać, w którą wcielał się w filmach była tą samą, jaką wykreował na ringu.
Filmy poświęcone Santo łączą w sobie wszystko, co dla Meksyku charakterystyczne: kulturę macho i przemoc związane z lucha libre, specyficznie żarliwą religijność i związaną z nią naiwną wiarę w zwycięstwo dobra, a także kontrasty i kolorystykę - tutaj przerysowane do granic możliwości.

Wystąpił w ponad 50 filmach, w których wcielił się w rolę Santo w srebrnej masce. Jak przystało na suprebohatera - w filmach zwalczał zło i stawiał czoła zagrażającym ludzkości i światu czarnym charakterom, wampirom, zombi, kosmitom, szalonym naukowcom. Z wszystkich pojedynków oczywiście wychodził zwycięsko, a dobro odnosiło kolejne triumfy. Santo wystąpił w niemal każdym gatunku filmowym: od horroru i thrillera po melodramat. Zawsze jako zamaskowany posłaniec dobra.

Zabójczy Anonim/ Anónimo Mortal, reż. Aldo Mont, Meksyk 1972, 87'
Santo i Blue Demon na Atlantydzie/ Santo Contra Blue Demon En La Atlántida, reż. Julián Soler, Meksyk 1970, 86'
Santo kontra wilczyce/ Santo vs. Las Lobas, reż. Aime Jiménez Pons i Rubén Galindo, Meksyk 1972, 83'
Santo w Muzeum figur woskowych/ Santo en el Museo de Cera, reż. Alfonso Corona Blake, Meksyk 1963, 92'
Santo i Blue Demon kontra Potwory/ Santo y Blue Demon vs. Los Monstruos, reż. Gilberto Martínez Solarez, Meksyk 1969, 82'

Ponadto w KINO.LABie (12-31.10)
szczegółowy program i opisy: www.kinolab.art.pl

Bazyl. Człowiek z kulą w głowie, reż. Jean-Pierre Jeunet
do 14 października

Francuskie Rendez-Vous: LOUIS MALLE
12 i 26 października, wtorki, godz. 18.30: Błędny ognik
20 października, środa, godz, 18.30: Windą na szafot

SOBOTNIE PORANKI FILMOWE
w każdą sobotę o godz. 12.00
16 października: animacje VSMU Bratislava
23 października: animacje ze Studia Filmów Rysunkowych Bielsko-Biała
30 października: animacje ze studia Krátký Film Praha

Żydokomuna, reż. Anna Zawadzka
15 października, sobota, godz. 20.00, wstęp wolny
po seansie - dyskusja z udziałem reżyserki oraz zaproszonych gości, m.in. Heleny Datner (Żydowski Instytut Historyczny), Joanny Nalewajko-Kulikov (Polska Akademia Nauk), Mariana Turskiego (Muzeum Historii Żydów Polskich)

Jej droga, reż. Jasmila Žbanić
15-21 października

KONIEC ROSJI - pokazy specjalne
reż. Michał Marczak
23, 24 i 25 października

FUTURE SHORTS: Magic Paris
francuskie filmy krótkometrażowe o Paryżu
22 października, godz. 18.00

FESTIWAL FILMOWY PIĘĆ SMAKÓW
nowe kino Azji Wschodniej: Singapur, Korea, Tajlandia, Wietnam
27 października - 1 listopada