[KINO.LAB] Lipiec: Sportowe KINO.LATO - Agnes Varda - filmy Braci Coen

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Pon, 28 Cze 2010, 07:38:43 EDT


SPORTOWE KINO.LATO
ósma edycja filmowo-muzyczego festiwalu na dziedzińcu CSW
rozpoczęcie: 2 lipca, godz. 22.00: Wściekły byk, reż. Martin Scorsese
kolejne seanse festiwalu - wszystkie weekendy lipca i sierpnia

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: Agnes Varda
Z kobiecego punktu widzenia
Wszystkie wtorki lipca: 6, 13, 20 i 27 lipca

FILMY BRACI COEN
Człowiek, którego nie było | Tajne przez poufne | Poważny człowiek
17-31 lipca

Ponadto:
WIDEOKRACJA, reż. Erik Gandini: 2-8 lipca
BOSO, ALE NA ROWERZE, reż. Felix Van Groeningen: 9-13 lipca
CHINKA, reż.Xiaolu Guo, 16-21 lipca
ZAGUBIENI W MIŁOŚCI, reż. Patrice Chereau: 23-29 lipca

--------------------------------------------------------------------------------

KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl

Szczegółowy program projekcji, opisy filmów, ceny biletów: www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

SPORTOWE KINO.LATO  |  wszystkie weekendy lipca i sierpnia
Początek seansów po zmierzchu (lipiec - 22.00, sierpnień - 21.30), koncerty - 20.00

Sportowe KINO.LATO to niepowtarzalny festiwal filmowo-muzyczny, odbywający się na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego. Jego wyjątkowość to przede wszystkim ciekawy zestaw filmów - starych, nowych, znanych, nieznanych i często zaskakujących, a także koncerty niebanalnych wykonawców. Wyjątkowość zapewnia niepowtarzalna atmosfera dziedzińca Zamku Ujazdowskiego - festiwalowa scenografia nawiązująca do głównej tematyki oraz wygodne leżaki i hamaki zamiast tradycyjnych foteli kinowych.

Tego lata KINO.LATO odbywa się po raz ósmy, a jego tematem przewodnim jest tym razem motyw sportu i współzawodnictwa. Na program festiwalu składają sie filmy skupiające się wokół najpopularniejszych dyscyplin - takich jak piłka nożna (w programie m.in. "Football Factory", reż. Nick Love, Wielka Brytania 2004; "Podkręć jak Beckham", reż. Gurinder Chadha, Niemcy/USA/Wlk. Bryt. 2002), boks (m.in. "Wściekły byk" reż. Martin Scorsese, USA 1980; "Piękny bokser", reż. Ekachai Uekrongtham, Tajlandia 2003), kolarstwo ("Trio z Belleville" reż. Sylvain Chomet, Francja 2003) czy lekkoatletyka ("Samotność długodystansowca", reż. Tony Richardson, Wielka Brytania 1962). 
Pokażemy również filmy poświęcone dyscyplinom mniej popularnym w Polsce - takim jak wrestling ("Zapaśnik", reż. Darren Aronofsky, USA 2008), sumo ("Kwestia rozmiaru", reż. Sharon Maymon, Erez Tadmor, Francja/Izrael/Niemcy 2009) czy nawet aktywnościom zupełnie niszowym jak corrida ("Matador", reż. Pedro Almodovar, Hiszpania 1986) czy walki psów ("Amores Perros", reż. Alejandro Gonzalez Inarrtu). 
W programie festiwalu KINO.LATO nie mogło też zabraknąć gwiazd na miarę Bruce'a Lee w klasyku kina sztuk walki "Wejście smoka" (reż. Robert Clouse, Hongkong/USA 1973), przyprawiającego o drżenie niewieścich serc Shah Rukh Khana, tym razem w roli trenera kobiecej drużyny hokeja na trawie ("Naprzód Indie!" reż. Shimit Amin, Indie 2007) czy naszego rodzimego Zbigniewa Cybulskiego w roli trenera skoczków do wody ("Jutro Meksyk", reż. Aleksander Ścibor-Rylski, Polska 1965).
W ramach pokazów polskich pozycji przypomnimy też przedwojenną komedię "Sportowiec mimo woli" z Adolfem Dymszą w roli głównej a także nie wszystkim jeszcze znany debiut Stanisława Barei "Mąż swojej żony" (1960) o perypetiach małżeństwa odnoszącej sukcesy lekkoatletki z niedocenionym kompozytorem.

Uzupełnieniem programu filmowego będą koncerty: 15 lipca na dziedzińcu CSW wystąpi legenda Dead Can Dance - Brendan Perry, a koncert będzie promować jego najnowszą płytę "Ark". 22 lipca natomiast wystąpi jeden z najlepiej zapowiadających się europejskich zespołów łączących elektronikę, ambitny pop, funk, nu-jazz - Little Dragon, a polskim akcentem muzycznym będzie koncert Something Like Elvis - 28 sierpnia, czyli na zakończenie festiwalu.

Na dziedzińcu CSW nie zabraknie także kawiarnii i tematycznej "sportowej" scenografii, zaprojektowanej przez agencję White Rabbit na zlecenie Sponsora Strategicznego Sportowego KINO.LATA - firmy ASTER.

Wściekły byk, reż. Martin Scorsese
2 lipca, godz. 22.00 (otwarcie festiwalu)  |   wstęp wolny
Historia słynnego "Byka z Bronksu" Jake'a La Motty, mistrza świata wagi średniej. 
Największy aktorsko-reżyserski tandem w historii kina pokazuje życie boksera od triumfów po gorzki koniec. Brawurowa gra Roberta De Niro oraz formalne mistrzostwo Scorsese sprawiają, że jest to pozycja absolutnie obowiązkowa.

Szczegółowy program, informacje o biletach: http://www.kinolab.art.pl 

--------------------------------------------------------------------------------

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: Agnes Varda. Z kobiecego punktu widzenia 
Wtorki: 6, 13, 20, 27 lipca

Czerwcowy cykl Francuskie Rendez-Vous poświęcony będzie postaci Agnes Vardy - ikony francuskiej Nowej Fali i francuskiego ruchu feministycznego, której wczesne filmy - takie jak "Cleo od 5 do 7" - stanowią filar nowofalowej estetyki. Artystka nieustannie dzieli swoje zainteresowania twórcze pomiędzy film i fotografię. W ostatnich latach Agnes Varda tworzy niemal wyłącznie dokumenty i zadziwiające instalacje, balansujące na granicy kina dokumentalnego właśnie i stricte plastycznego konceptu. Pokazywane podczas festiwalu w Wenecji w 2008 roku "Plaże Agnes" wyrastają z jej fascynacji zapisywana rzeczywistości, obecnej także w wielu wcześniejszych filmach, także fabularnych, w których często - opowiadając historie fikcyjnych postaci - portretowała swoje czasy i przemiany społeczno-kulturowe.

Cleo od 5 do 7/ Cleo de 5 a 7, Francja/ Włochy 1962, 90'
Cleo, młoda piosenkarka u szczytu życiowego powodzenia, dowiaduje się że może być chora na raka. Wyniki badań mają być znane w ciągu dwóch godzin. Film ukazuje dwie godziny, w trakcie których Cleo dokonuje przewartościowania swojego dotychczasowego życia.

Jedna śpiewa, druga nie/ Une chante, l'autre pas, Francja/ Belgia 1976, 120'
Stylizowany na dokument film opowiada historię dwóch młodych kobiet: Pomme i Suzanne. Pomme pomaga Suzanne znaleźć pieniądze na usunięcie kolejnej ciąży. Z kolei Pomme, po nieudanych próbach zrobienia kariery artystycznej, wyjeżdża do Iranu z narzeczonym Dariuszem, jednak rozczarowana postawą mężczyzny wkrótce wraca do Francji, tutaj nawiązuje nowe kontakty i wyrusza w trasę z nowym zespołem.
Film portretując obie kobiety i ich środowisko, nakreśla także atmosferę ruchu feministycznego we Francji późnych lat 60. i 70.

Bez dachu i praw/ Sans toit ni loi, Francja/ Wlk. Brytania 1985, 105'
Film obrazuje ostatnie dni bezdomnej młodej dziewczyny, która w samotnej wędrówce bezdrożami Francji widziała istotę swojego buntu przeciw normom społecznym i ekspresję swojej wolności i niezależności. Scenariusz filmu prawie w całości został oparty na faktach, a pierwowzorem bohaterki była bezdomna Setine, pochodząca z Algierii. W roli głównej wystąpiła wschodząca wówczas gwiazda młodego francuskiego pokolenia - Sandrine Bonnaire.

Zbieracze i zbieraczka/ Les glaneurs et la glaneuse, Francja 2000, 82'
Tematem tego głośnego dokumentu jest wielowiekowa tradycja zbierania resztek plonów pozostałych na polu po żniwach. Dawniej pokłośnicami bywały wiejskie kobiety, w filmie Vardy zbieranie resztek jest sposobem na życie dla wielu grup społecznych: bezdomnych, młodzieży, filantropów i artystów.
Europejska Akademia Filmowa przyznała filmowi otrzymał tytuł najlepszego europejskiego dokumentu w 2000 roku.


--------------------------------------------------------------------------------

FILMY BRACI COEN  |  17-31 lipca

Joel i Ethan Coen, znani po prostu jako Bracia Coen, zasłynęli jako twórcy, których filmy to wysmakowane wizualnie, różnorodne stylistycznie obrazy, gdzie zderza się realizm, groteska i absurd, a bracia odświeżają i przetwarzają zgrane schematy, swobodnie mieszając gatunki.
Debiutowali w 1984 filmem "Śmiertelnie proste" i od tego czasu wszystkie ich kolejne projekty są wspólnym dziełem od początku do końca, nawet pomimo tego, że istnieje między nimi oficjalny podział ról - Joel jest reżyserem, Ethan producentem, a obydwaj piszą scenariusze i montują filmy. Krążą plotki, że kiedyś ciągnęli zapałki i gdyby nie przypadek, to podział zadań mógłby wyglądać dokładnie na odwrót.
W lipcu pokażemy trzy filmy tego niezwykłego duetu filmowego: "Człowiek, którego nie było" (2001), "Tajne przez poufne" (2008) oraz najnowszy - "Poważny człowiek" (2009). 

Człowiek, którego nie było/ The Man Who Wasn't There, USA 2001
Rok 1949. Ed Crane (Billy Bob Thorton) jest niezbyt rozgarniętym i mało gadatliwym fryzjerem w małym miasteczku Santa Rosa w Kalifornii. Jego żona Doris (Frances McDormand) pracuje w sklepie i zdradza męża ze swoim szefem nazywanym Dużym Davem (James Gandolfini).
Sfrustrowany codziennością Ed pragnie zmiany, która nadarza się, gdy pewnego dnia do jego zakładu fryzjerskiego trafia Creighton Tolliver i opowiada Edowi o swoich marzeniach o założeniu sieci pralni chemicznych. 

Tajne przez poufne/ Burn After Reding, Francja/ USA 2008
Osbourne Cox (John Malkovich) jest tajnym agentem CIA, który zostaje zwolniony z pracy za nadużywanie alkoholu. Postanawia się zemścić, opisując nieczyste interesy CIA. Szkic wspomnień trafia w ręce dwójki mało rozgarniętych pracowników klubu fitness - Litzke (Frances McDormand) i Chada Feldheimera (Brad Pitt). Przekonani, że posiadają ściśle tajne informacje uznają, że to znakomita okazja na zarobienie pokaźnej sumy pieniędzy i przekazują te informacje prosto do Rosjan.

Poważny człowiek/ A Serious Man, USA/ UK/ Francja 2009
Historia o prawym człowieku, który uświadamia sobie, że cały świat obrócił się przeciwko niemu. Nagle, z nieznanych mu powodów, opuszcza go żona, a jej nowy kochanek przekonuje Larry'ego, że powinien on wyprowadzić się z domu i zamieszkać w tanim, obskurnym motelu. Na domiar złego, kariera naukowa Larry'ego staje pod wielkim znakiem zapytania. 
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  <http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100628/a6b8621a/attachment-0001.html>
-------------- następna część ---------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 26435 bytes
Desc: nie znany
URL: <http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100628/a6b8621a/attachment-0005.jpe>
-------------- następna część ---------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 61686 bytes
Desc: nie znany
URL: <http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100628/a6b8621a/attachment-0006.jpe>
-------------- następna część ---------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 117535 bytes
Desc: nie znany
URL: <http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100628/a6b8621a/attachment-0007.jpe>
-------------- następna część ---------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 27684 bytes
Desc: nie znany
URL: <http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100628/a6b8621a/attachment-0008.jpe>
-------------- następna część ---------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 25384 bytes
Desc: nie znany
URL: <http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100628/a6b8621a/attachment-0009.jpe>


Więcej informacji o liście KINO.LAB