[KINO.LAB] MARZEC: Frankofonskie Rendez-Vous - Afro-Ameryka - Etiuda&Anima - William E. Jones

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Nie, 28 Lut 2010, 19:11:51 CET


FRANKOFOŃSKIE RENDEZ-VOUS 
2-30 marca, wtorki i czwartki

AFRO-AMERYKA. Afro-Amerykanie w kinie
5-29 marca: Oscar Micheaux, Sidney Poitier, Blaxploitation, Spike Lee

OBJAZDOWA ETIUDA & ANIMA
11-14 marca, czwartek-niedziela

ANDREA ARNOLD: niepokojąca rzeczywistość
RED ROAD: 21 i 24 marca, niedziela i środa
FISH TANK: 26-31 marca, piątek-środa

WILLIAM E. JONES - retrospektywa
20-22 marca, sobota-poniedziałek

Ponadto:
The Limits of Control, reż Jim Jarmush: 1-10 marca
Priscilla, królowa pustyni, reż. Stephen Elliot: 10 marca, godz. 20.00
Lourdes, reż. Jessica Hausner: 12-24 marca
FUTURE SHORTS Extra 08: 19 marca, piątek, godz. 18.00
KULT OFF KINO: najlepsze polskie filmy niezależne, 26-28 marca
KINOTERAPIA. Związki: 27 marca, sobota, godz. 14.00
Ekran Otwarty: forum filmów niezależnych: 31 marca, środa, godz. 20.30

--------------------------------------------------------------------------------

KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl

Szczegółowy program projekcji, opisy filmów, ceny biletów: www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

FRANKOFOŃSKIE RENDEZ-VOUS: 2-30 marca, wtorki i czwartki

Miesiąc kina frankofońskiego organizowany w ramach obchodów 40-lecia Międzynarodowej Organizacji Frankofonii. 
W programie przeglądu znalazło się dziewięć francuskojęzycznych filmów wyprodukowanych we Francji, Kanadzie, Szwajcarii, Luksemburgu i Belgii, które sięgają m.in. do spraw społecznych (jak np. "Pałac milczenia") czy historycznych ("Żmija w garści"). 
Przede wszystkim jednak opowiadają prywatne historie bohaterów, które jednocześnie obrazują współczesne tematy społeczne, kulturalne i polityczne.

--------------------------------------------------------------------------------

AFRO-AMERYKA. Afro-Amerykanie w kinie: 5-29 marca

Kino - stanowiące swoistą kronikę afro-amerykańskiej społeczności USA, historii i kultury - wydaje się idealnym miejscem do opowiedzenia o społecznych, kulturowych i politycznych przemianach wizerunku Afro-Amerykanów. Marcowa część przeglądu została podzielona na cztery bloki tematyczne poświęconym wielkim nazwiskom w kinie afro-amerykańskim: Oscarowi Micheaux, Sidney'owi Poitier, Spike'owi Lee oraz aktorom i reżyserom nurtu Blaxploitation.

Pierwszy z bloków poświęcony jest pionierowi afro-amerykańskiego kina - Oscarowi Micheaux. Jego nieme filmy, z udziałem takich gwiazd jak Paul Robeson, są wciąż niemal nieznane polskim widzom. Drugi blok dotyczy Sidneya Poitier, który jako pierwszy upomniał się o prawa afro-amerykańskich aktorów w filmach powstających w Hollywood. Trzeci - obrazuje zjawisko nazywane Blaxploitaition, które pojawiło się w afro-amerykańskim kinie w latach 70., a do którego zaliczane są filmy takie jak słynny "Shaft" czy kontrowersyjny "The Spook Who Sat by the Door". Ostatni blok przypomina filmy Spike'a Lee, w których reżyser rozprawia się z wciąż żywymi wśród Amerykanów stereotypami.
Każdy z bloków pokazuje kluczowe dla afro-amerykańskiej społeczności okresy w jej dziejach. Od "renesansu" w Harlemie, przez walkę o swoje prawa, afro-amerykańską reakcję na hollywoodzkie filmy, aż po okres twórczości Spike'a Lee - ikony współczesnej kinematografii afro-amerykańskiej.

--------------------------------------------------------------------------------

OBJAZDOWA ETIUDA & ANIMA: 11-14 marca, czwartek-niedziela

Przegląd etiud filmowych i animacji prezentowanych podczas zeszłorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego "Etiuda&Anima", będącego najstarszym w Polsce wydarzeniem filmowym konfrontującym osiągnięcia studentów szkół filmowych i artystycznych z całego świata oraz dorobek twórców animacji artystycznej - profesjonalistów, studentów, realizatorów niezależnych.
Objazdowa Etiuda&Anima podzielona jest na bloki tematyczne, prezentujące filmy nagrodzone w konkursie Etiuda (etiudy studenckie), filmy nagrodzone w konkursie Anima (animacja artystyczna) oraz zestaw animacji japońskiej.

--------------------------------------------------------------------------------

ANDREA ARNOLD. Niepokojąca rzeczywistość: 21-31 marca

Ze względu na podejmowaną tematykę społeczną, twórczość reżyserki niejednokrotnie uznawana jest za kontynuację brytyjskich tradycji kina zaangażowanego społecznie spod znaku Kena Loacha czy Mike'a Leigh. Jej debiutancki film - krótkometrażowa "Osa" - została nagrodzona Oscarem w 2004 roku. W KINO.LABie w marcu zaprezentujemy dwa jej dotychczasowe filmy długometrażowe: "Red Road" (2007) oraz  "Fish Tank" (2009).

RED ROAD
Jackie pracuje w Centrum Monitoringu Miasta w Glasgow obserwując dzielnicę Red Road. Pewnego dnia zauważa mężczyznę i rozpoznaje w nim Clyde'a, odpowiedzialnego za wypadek sprzed kilku lat, który całkowicie zmienił jej życie. Kobieta postanawia rozliczyć się z przeszłością.
Film otrzymał nagrodę Jury na festiwalu w Cannes w 2004 roku.

FISH TANK
Historia zbuntowanej nastolatki, która nie chodzi do szkoły, nie ma przyjaciół i uważa, że w swoim życiu nie potrzebuje nikogo.
Mia ma 15 lat. Jej silny charakter i agresywna postawa budzą strach rówieśników. Gdy jest sama - tańczy. I wierzy w to, że kiedyś spełni swoje marzenia. Pewnego dnia jej matka przyprowadza do domu tajemniczego mężczyznę o imieniu Connor. Jego nieoczekiwana obecność zaburzy dotychczasowe relacje dziewczyny z otoczeniem. 
Film nagrodzony przez Jury festiwalu w Cannes w 2009 roku.

--------------------------------------------------------------------------------

WILLIAM E. JONES: 20-22 marca, sobota-poniedziałek

William E. Jones jest autorem dwóch pełnometrażowych filmów eksperymentalnych: "Massillon" (1991) oraz "Finished" (1997), dokumentu o The Smiths "Is It Really So Strange?" (2004) oraz licznych krótkometrażowych wideo. Jego prace pokazywano na 53. Biennale w Wenecji, w londyńskim Tate Modern, paryskim Cinématheque Française oraz Luwrze, amsterdamskim Stedelijk, rotterdamskim Witte de With Center for Contemporary Art, nowojorskim Whitney Museum of American Art oraz Museum of Modern Art. 
We wszystkich swoich filmach artysta podejmuje tematykę gejowską, przez pryzmat której opowiada o historii, społeczeństwie, kulturze, sztuce.
W marcowej części retrospektywy tego twórcy pokażemy: "Massillon", "Film montages" + "v.o." oraz "The Fall of Communism as Seen in Gay Pornography" + "Finished".
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100228/14d7d479/attachment-0001.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 41395 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100228/14d7d479/attachment-0006.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 51616 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100228/14d7d479/attachment-0007.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 55129 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100228/14d7d479/attachment-0008.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 8734 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100228/14d7d479/attachment-0009.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 54174 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100228/14d7d479/attachment-0010.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 87416 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100228/14d7d479/attachment-0011.jpe 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB