[KINO.LAB] 8-15.10: Wojna polsko-ruska - Slepa milosc - Future Shorts - Jacques Demy - Kocham Kino!

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Pon, 5 Paź 2009, 15:53:46 CEST


WOJNA POLSKO-RUSKA, reż. Xawery Żuławski 
9 października, piątek, g. 18:00 + 10 października, sobota, g. 18:00 
11 października, niedziela, g. 16:00 

ŚLEPA MIŁOŚĆ, reż. Juraj Lehotský
9 października, piątek, godz. 20:30

BERLIN-YOGYAKARTA
Einstein seksu: 11 października, niedziela, g. 18:00
Paragraf 175: 11 października, niedziela, g. 20:00

FUTURE SHORTS_Extra 04
12 października, poniedziałek, godz. 19:00

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JACQUES DEMY - RETROSPEKTYWA
Panienki z Rocheford: 13 października, wtorek godz. 19.00

KOCHAM KINO! Magia ruchomych obrazów
Historia kina w Popielawach: 14 października, środa, godz. 19:00
Kino Paradiso: 15 października, czwartek, godz. 20:00

--------------------------------------------------------------------------------

KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl
www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

WOJNA POLSKO-RUSKA, reż. Xawery Żuławski
9 października, piątek, g. 18:00 + 10 października, sobota, g. 18:00 + 11 października, niedziela, g. 16:00 


Silnemu (Borys Szyc) nie układa się z Magdą (Roma Gąsiorowska). Ich miłość to ciągła walka. Pełen złości Silny, niczym bolid przejedzie z zawrotną prędkością przez kilka dni swojego szalonego życia, spotykając niezwykłe kobiety: Andżelę (Maria Strzelecka) - pełną odjechanych marzeń wrażliwą dziewicę, Natę (Sonia Bohosiewicz) - starą przyjaciółkę, miłośniczkę wąchania zupek w proszku, Olę (Anna Prus) z pozoru nieśmiałą, bezwzględną uwodzicielkę, której imponuje prostoduszność Silnego oraz Dorotę (Dorota Masłowska) - nastolatkę, w której głowie dzieje się cały ten film.

--------------------------------------------------------------------------------

ŚLEPA MIŁOŚĆ, reż. Juraj Lehotský
9 października, piątek, godz. 20:30

Film o miłości niewidomych. Zbudowany z epizodów, przedstawia kilka różnych par. Reżyser z dużą dozą humoru opisuje różne stany egzystencjalne swoich bohaterów. Wiele scen buduje jakby przez przypadek, wydobywając treści z klasycznej dokumentalnej obserwacji. To jednak tylko złudzenie. Każdy z epizodów opowiedziano w inny sposób, w zgodzie z dynamiką i emocjami poszczególnych bohaterów. W jednym wypadku takim centralnym punktem będzie bujna wyobraźnia, w innym - głęboko przeżywana tęsknota.

--------------------------------------------------------------------------------

BERLIN-YOGYAKARTA
Einstein seksu: 11 października, niedziela, g. 18:00
Paragraf 175: 11 października, niedziela, g. 20:00

Celem projektu Berlin-Yogyakarta, realizowanego przez Kampanię Przeciw Homofobii, jest przypomnienie historii prześladowań gejów, lesbijek, osób biseksualnych i transgenderowych przez nazistów podczas ich panowania w Europie oraz podkreślenie, że prawa człowieka są niezbywalną własnością wszystkich ludzi, również osób nieheteroseksualnych. 
Poza pokazem filmów w KINO.LABie, projekt obejmuje również wystawę pokazywaną w BUWie (8-28 października), seminarium "Prawa człowieka osób LGBT a edukacja" (16 października oraz publikację "Zasad Yogyakarty". 

--------------------------------------------------------------------------------

FUTURE SHORTS_Extra 04
12 października, poniedziałek, godz. 19:00

W październiku Future Shorts wraca z uderzeniowym programem, a mocne emocje zagwarantują m.in. teledysk Justice "Stress" Romaina Gavrasa o zamieszkach na ulicach Paryża i "Beyond Here Lies Nothing" Nasha Edgertona, w którym piosenka Boba Dylana jest tłem dla dramatycznej rozgrywki między kobietą a mężczyzną.
Natomiast "City Of Cranes" Evy Weber pozwoli wzbić się setki stóp ponad ziemię w małej, metalowej klatce, dowodząc jak dramatyczna, a zarazem poetycka jest praca operatora dźwigu. Nietypowy punkt widzenia zaoferuje również wykonany techniką tilt-shift "Bathtub IV" Keitha Loutita, gdzie nakręcona na żywo morska akcja ratunkowa wydaje się rozgrywać na makiecie pełnej miniaturowych figurek.

Pełny program filmowy: http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=2864

--------------------------------------------------------------------------------

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JACQUES DEMY - RETROSPEKTYWA

Panienki z Rocheford: 13 października, wtorek, godz. 19.00
Znakomita muzyka, oszałamiające widowisko, romansowa fabuła i wielkie nazwiska francuskiego kina: Catherine Deneuve, jej siostra Françoise Dorléac, Jacques Demy, Agnes Varda i geniusz filmowych przebojów, Michele Legrand. Po eksperymentach z musicalem, których największym sukcesem były składające się wyłącznie ze śpiewanych dialogów "Parasolki z Cherbourga", Demy postanowił skrzyżować francuską komedię z musicalem w amerykańskim stylu.
Tak powstały "Panienki z Rochefort", których fabuła ma drugorzędne znaczenie wobec atmosfery żywiołowej muzyki, czerpiącej z poetyckich piosenek, big-bandowego brzmienia czy nowoczesnego jazzu.
Film nominowany do Oscara w kategorii Najlepsza Muzyka.

JACQUES DEMY
Obok Godarda, Resnais'go czy Truffauta, jeden z najistotniejszych reżyserów okresu rozkwitu francuskiej Nowej Fali. W swoich filmach, grając światłem, barwą i muzyką, stworzył magiczny świat, pełen bajkowych tematów i odniesień. 
Niechętny stylistykom współczesnych sobie reżyserów, uciekających w formalne eksperymenty lub angażujących się w tematy polityczne, pozostał wierny swojej romantycznej wizji świata rodem z dziecięcych fantazji, stylistyce bliskiej musicalom i złotej erze Hollywoodu. Kreacje w filmach Demy'ego wciąż zaskakują świeżością spojrzenia, delikatnym tonem wypowiedzi i niuansami ukrytymi między wierszami. 
Karierę reżyserską rozpoczął w 1960 roku od filmu "Lola", w którym główną rolę śpiewaczki kabaretowej zagrała Anouk Aimée. Film, określany przez samego reżysera jako "musical bez muzyki", był hołdem złożonym Maxowi Ophülsowi i jego ostatniemu w karierze dziełu "Lola Montes". Sam film i tytuł czerpały inspirację z "Błękitnego anioła", w którym postać wykreowana przez Marlenę Dietrich nazywała się Lola Lola. 
W 1962 roku Demy ożenił się z reżyserką Agnes Varda, związaną z grupą artystyczną "Lewy brzeg", skupiającą reżyserów mieszkających w lewobrzeżnym Paryżu i mających lewicujące poglądy polityczne. Wzmocniło to jego powiązania z takimi reżyserami jak Marker, Resnais, Robbe-Grillet. 
W kolejnych swoich filmach często odwoływał się do formy musicalu, dążąc do realizacji projektu filmu "całkowicie śpiewanego" bądź skupiając się na wybuchowej mieszance muzyki, koloru i poezji. Kolejne jego filmy, takie jak "Parasolki z Cherbourga" (Les Parapluies de Cherbourg) czy "Zatoka aniołów" (La Baie des Anges), cieszyły się niezwykłym zainteresowaniem odbiorców i przychylnością krytyki, na stałe wpisując Jacques'a Demy'ego do grona najistotniejszych reżyserów tamtego okresu.
Szczegółowy repertuar: http://www.kinolab.art.pl    
--------------------------------------------------------------------------------

KOCHAM KINO! Magia ruchomych obrazów
Historia kina w Popielawach: 14 października, środa, godz. 19:00
Kino Paradiso: 15 października, czwartek, godz. 20:00

Przegląd odbywa się w ramach obchodów 50-lecia istnienia Sieci Kin Lokalnych i Studyjnych. Jego bohaterem będzie przede wszystkim Kino ("Historia kina w Popielawach") i jego Widzowie - zarówno anonimowi ("Inna bajka", "Sto lat w kinie"), jak i ci znani ("Każdy ma swoje kino").
Będzie można zobaczyć pracę tych, którzy działają nieco w ukryciu zarządzając funkcjonowaniem kin, czyli Właścicieli Kin ("No Popcorn on the Floor") oraz Operatorów ("Cinema Paradiso").
Kulisy fabryki snów Hollywood odsłoni Mel Brooks ("Nieme kino"), będzie można także obejrzeć perypetie związane z największą do tej pory zmianą technologiczną w kinie, jaką było wprowadzenie dźwięku ("Deszczowa piosenka"), a także zacieranie się granic między fikcją a rzeczywistością, jak w "Purpurowej róży z Kairu". 
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091005/44ff24cb/attachment-0001.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 29775 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091005/44ff24cb/attachment-0005.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 40929 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091005/44ff24cb/attachment-0006.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 46056 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091005/44ff24cb/attachment-0007.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 69013 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091005/44ff24cb/attachment-0008.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 64125 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091005/44ff24cb/attachment-0009.jpe 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB