[KINO.LAB] CZTERDZIEŚCI LAT WIDEOARTU z ELECTRONIC ARTS INTERMIX

Ula Sniegowska snieg w csw.art.pl
Czw, 8 Lut 2007, 16:10:32 MET


 

CZTERDZIEŚCI LAT WIDEOARTU
 

Nam June Paik and Jud Yalkut. Beatles Electroniques 1966-69. Courtesy Electronic Arts Intermix (EAI), New York.





prezentuje Rebecca Cleman z ELECTRONIC ARTS INTERMIX

 

Warszawa CSW Zamek Ujazdowski: 10 -11. 02
Kraków Bunkier Sztuki: 13-14. 02
Gdańsk Łaźnia CSW: 15-16.02
Poznań Stary Browar, 17 -18. 02

http://eai.org

 

10. 02sob.    godz.19.00     EAI - 40 lat wideoartu - program 1

11. 02niedz.  godz.17.00     EAI - 40 lat wideoartu - program 2

             godz.18.30     Wykład Rebeki Cleman z Electronic Arts Intermix

              godz.20.00     EAI - 40 lat wideoartu - program 3

 

 

Electronic Arts Intermix (EAI) jest jedną z bardziej znaczących amerykańskich kolekcji sztuki wideo i mediów interaktywnych.  Założona w 1971 roku, ma w swoich zbiorach około 3000 prac 175 artystów. 

Na przegląd w KINO.LAB składają się trzy programy prezentujące w porządku chronologicznym eklektyczną historię amerykańskiej sztuki wideo z punktu widzenia jej wpływu na sztukę współczesną.

 

Program I: Pionierzy
 

Pierwszy program przedstawia najwcześniejsze eksperymenty wideo od lat 60. do wczesnych 70. Są to abstrakcyjne prace filmowców badających możliwości wideo (Stan Vanderbeek; Jud Yalkut  i Nam June Paik); wideo dokumentacje  eksplorujące sztukę performansu  (Joan Jonas, Bruce Nauman, William Wegman) i nagrania wykonywane przez amatorów jako forma aktywnego zaangażowania w kulturę (kolektyw Raindance). Prace te, oprócz czasu powstania, łączy zainteresowanie eksperymentami z nową technologią.

 

Program II: Pokolenie TV
 

Program drugi obejmuje lata 70. i wczesne 80., okres rozwoju wideo, nowych technik montażowych, kolorystycznych i pierwszych prób użycia materiału zaczerpniętego z kultury popularnej, szczególnie telewizji. W pracach tych widoczne jest coraz dalej posunięte zatarcie różnic między sztuką i kulturą (Dara Birnbaum czy Martha Rosler). Także współpraca między artystami z różnych dziedzin zaciera ich granice, jak w nagraniach spektakli tańca Charliego Atlasa i Merce Cunningham czy pracach Brucea i Normana Yonemoto łączących sztukę i kino.

 

Program III: Post-Video
 

Program trzeci przedstawia sztukę nowych mediów od końca lat 80. do dziś, okres rozwoju komputerów, który zainspirował etap nowych  eksperymentów. Równolegle rozwijające się na światowym rynku sztuki zainteresowanie pracami wideo zachęcało artystów, takich jak Seth Price, Ryan Trecartin czy Cory Arcangel do tworzenia sztuki interdyscyplinarnej, łączącej malarstwo, rzeźbę, wideoinstalacje i performance.. Prekursorami w tej dziedzinie są JODI, Tony Oursler, Mike Kelly i Jouan Downey.

 

Wykład Rebeki Cleman dotyczył będzie historii i bieżącej działalności Electronic Arts Intermix oraz historii sztuki nowych mediów z perspektywy tej instytucji.





 

PROGRAM 1

 
Joan Jonas               Duet      1972, 4:23 min, b&w, sound

Stan Vanderbeek          Panels for the Walls of the World
                                 1967, 7:57 min, b&w, 8 min 

Bruce Nauman             Thighing  1967, 4:36 min, color, sound, 16 mm film (to video)
 
Jud Yalkut 
and Nam June Paik        Electronic Moon, Parts 2 and 3
                              1967-69, 3:08 min, b&w and color, sound 

Steina and Woody Vasulka   
                         Decay I    1970, 1:57 min, color, sound 
                                           Decay II   1970, 1:11 min, color, sound 

James Byrne               Translucent     1974, 2:15 min, b&w, sound
                                           Both                        1974, 3:38 min, b&w, sound 

Nam June Paik           Button Happening     1965, 2 min, b&w, silent

William Wegman           Spit Sandwich (excerpt)
                                        1970, 16:38 min, b&w, sound

David Cort               Mayday Realtime     (excerpt)
                                        1971, 59:45 min, b&w, sound

Eric Siegel              Einstine            1968, 5:41 min, color, sound 

Paul McCarthy            Black and White Tapes  (excerpt)
                                   1970-75, 32:50 min, b&w, sound
                   
 

PROGRAM 2
 
Hannah Wilke                             Through the Large Glass 
                                   1976, 10 min, color, silent, 16 mm film (to video)

Martha Rosler                             Semiotics of the Kitchen   
                         1975, 6:09 min, b&w, sound

Gary Hill                             Electronic Linguistics    
                         977, 3:39 min, b&w, sound 

Dara Birnbaum                        Technology/Transformation
                                           1978-79, 5:50 min, color, sound

Klaus vom Bruch                       Das Duracellband
                              1980, 10:04 min, color, sound

Michael Smith                         Baby Ikki           
                               1978, 2:16 min, color, sound

 Kit Fitzgerald                       Holy Cross   

                              1985, 3:21 min, color, sound

MICA-TV                                CASCADE/Vertical Landscapes
                                   1988, 6:30 min, color, sound

Ante Bozanich                         I am the Light
                                 1976, 3:57 min, b&w, sound 

Bill Viola                           Ancient of Days
                              1979-81, 12:21 min, color, sound 

Steina and Woody Vasulka           In the Land of the Elevator Girls
                              1989, 4 min, color, sound
 
 

PROGRAM 3
 
Seth Price                   Digital Video Effect: "Editions"
                                 2006, 12 min, color, sound

Takeshi Murata                       Untitled (Silver)
                                2006, 11 min, b&w, sound

Pipilotti Rist                    Als der Bruder meiner Mutter geboren wurde, duftete es nach wilden Birnenblüten vor        dem braungebrannten Sims

(When My Mother's Brother Was Born It Smelled Like Wild Pear Blossom in Front of the Brown-burnt Sill)
                              1992, 3:55 min, color, sound
         
Ryan Trecartin                    Valintines Day Girl 
                              2001, 7 min, color, sound      

 
 
Phyllis Baldino                   The "Gray Area" Series: 1993, 26:42 min, color, sound 

Kristin Lucas                    Testing_Results 
                              2000, 6:10 min, color, sound

Leslie Thornton                   Chimp for Normal Short      
                              1999, 6:30 min, b&w, sound

Forcefield                    Forcefield Video Collection excerpts
                                  The Sad Robot 1996, 2:08 min, color, sound 
                                 Video III  2000, 10:44 min, color, sound 
                   

 

 

­­­­­­­­­­______________________________________________________________


-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20070208/8c52c970/attachment.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/gif
Size: 23290 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20070208/8c52c970/attachment.gif 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB