[KINO.LAB] CZTERDZIEŚCI LAT WIDEOARTU z ELECTRONIC ARTS INTERMIX
Ula Sniegowska
snieg w csw.art.pl
Czw, 8 Lut 2007, 16:10:32 MET
CZTERDZIEŚCI LAT WIDEOARTU
Nam June Paik and Jud Yalkut. Beatles Electroniques 1966-69. Courtesy Electronic Arts Intermix (EAI), New York.
prezentuje Rebecca Cleman z ELECTRONIC ARTS INTERMIX
Warszawa CSW Zamek Ujazdowski: 10 -11. 02
Kraków Bunkier Sztuki: 13-14. 02
Gdańsk Łaźnia CSW: 15-16.02
Poznań Stary Browar, 17 -18. 02
http://eai.org
10. 02sob. godz.19.00 EAI - 40 lat wideoartu - program 1
11. 02niedz. godz.17.00 EAI - 40 lat wideoartu - program 2
godz.18.30 Wykład Rebeki Cleman z Electronic Arts Intermix
godz.20.00 EAI - 40 lat wideoartu - program 3
Electronic Arts Intermix (EAI) jest jedną z bardziej znaczących amerykańskich kolekcji sztuki wideo i mediów interaktywnych. Założona w 1971 roku, ma w swoich zbiorach około 3000 prac 175 artystów.
Na przegląd w KINO.LAB składają się trzy programy prezentujące w porządku chronologicznym eklektyczną historię amerykańskiej sztuki wideo z punktu widzenia jej wpływu na sztukę współczesną.
Program I: Pionierzy
Pierwszy program przedstawia najwcześniejsze eksperymenty wideo od lat 60. do wczesnych 70. Są to abstrakcyjne prace filmowców badających możliwości wideo (Stan Vanderbeek; Jud Yalkut i Nam June Paik); wideo dokumentacje eksplorujące sztukę performansu (Joan Jonas, Bruce Nauman, William Wegman) i nagrania wykonywane przez amatorów jako forma aktywnego zaangażowania w kulturę (kolektyw Raindance). Prace te, oprócz czasu powstania, łączy zainteresowanie eksperymentami z nową technologią.
Program II: Pokolenie TV
Program drugi obejmuje lata 70. i wczesne 80., okres rozwoju wideo, nowych technik montażowych, kolorystycznych i pierwszych prób użycia materiału zaczerpniętego z kultury popularnej, szczególnie telewizji. W pracach tych widoczne jest coraz dalej posunięte zatarcie różnic między sztuką i kulturą (Dara Birnbaum czy Martha Rosler). Także współpraca między artystami z różnych dziedzin zaciera ich granice, jak w nagraniach spektakli tańca Charliego Atlasa i Merce Cunningham czy pracach Brucea i Normana Yonemoto łączących sztukę i kino.
Program III: Post-Video
Program trzeci przedstawia sztukę nowych mediów od końca lat 80. do dziś, okres rozwoju komputerów, który zainspirował etap nowych eksperymentów. Równolegle rozwijające się na światowym rynku sztuki zainteresowanie pracami wideo zachęcało artystów, takich jak Seth Price, Ryan Trecartin czy Cory Arcangel do tworzenia sztuki interdyscyplinarnej, łączącej malarstwo, rzeźbę, wideoinstalacje i performance.. Prekursorami w tej dziedzinie są JODI, Tony Oursler, Mike Kelly i Jouan Downey.
Wykład Rebeki Cleman dotyczył będzie historii i bieżącej działalności Electronic Arts Intermix oraz historii sztuki nowych mediów z perspektywy tej instytucji.
PROGRAM 1
Joan Jonas Duet 1972, 4:23 min, b&w, sound
Stan Vanderbeek Panels for the Walls of the World
1967, 7:57 min, b&w, 8 min
Bruce Nauman Thighing 1967, 4:36 min, color, sound, 16 mm film (to video)
Jud Yalkut
and Nam June Paik Electronic Moon, Parts 2 and 3
1967-69, 3:08 min, b&w and color, sound
Steina and Woody Vasulka
Decay I 1970, 1:57 min, color, sound
Decay II 1970, 1:11 min, color, sound
James Byrne Translucent 1974, 2:15 min, b&w, sound
Both 1974, 3:38 min, b&w, sound
Nam June Paik Button Happening 1965, 2 min, b&w, silent
William Wegman Spit Sandwich (excerpt)
1970, 16:38 min, b&w, sound
David Cort Mayday Realtime (excerpt)
1971, 59:45 min, b&w, sound
Eric Siegel Einstine 1968, 5:41 min, color, sound
Paul McCarthy Black and White Tapes (excerpt)
1970-75, 32:50 min, b&w, sound
PROGRAM 2
Hannah Wilke Through the Large Glass
1976, 10 min, color, silent, 16 mm film (to video)
Martha Rosler Semiotics of the Kitchen
1975, 6:09 min, b&w, sound
Gary Hill Electronic Linguistics
977, 3:39 min, b&w, sound
Dara Birnbaum Technology/Transformation
1978-79, 5:50 min, color, sound
Klaus vom Bruch Das Duracellband
1980, 10:04 min, color, sound
Michael Smith Baby Ikki
1978, 2:16 min, color, sound
Kit Fitzgerald Holy Cross
1985, 3:21 min, color, sound
MICA-TV CASCADE/Vertical Landscapes
1988, 6:30 min, color, sound
Ante Bozanich I am the Light
1976, 3:57 min, b&w, sound
Bill Viola Ancient of Days
1979-81, 12:21 min, color, sound
Steina and Woody Vasulka In the Land of the Elevator Girls
1989, 4 min, color, sound
PROGRAM 3
Seth Price Digital Video Effect: "Editions"
2006, 12 min, color, sound
Takeshi Murata Untitled (Silver)
2006, 11 min, b&w, sound
Pipilotti Rist Als der Bruder meiner Mutter geboren wurde, duftete es nach wilden Birnenblüten vor dem braungebrannten Sims
(When My Mother's Brother Was Born It Smelled Like Wild Pear Blossom in Front of the Brown-burnt Sill)
1992, 3:55 min, color, sound
Ryan Trecartin Valintines Day Girl
2001, 7 min, color, sound
Phyllis Baldino The "Gray Area" Series: 1993, 26:42 min, color, sound
Kristin Lucas Testing_Results
2000, 6:10 min, color, sound
Leslie Thornton Chimp for Normal Short
1999, 6:30 min, b&w, sound
Forcefield Forcefield Video Collection excerpts
The Sad Robot 1996, 2:08 min, color, sound
Video III 2000, 10:44 min, color, sound
______________________________________________________________
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL: http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20070208/8c52c970/attachment.html
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/gif
Size: 23290 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20070208/8c52c970/attachment.gif
Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB