[KINO.LAB] MARGARET TAIT - filmowa poezja
Ula Sniegowska
snieg w csw.art.pl
Śro, 31 Maj 2006, 19:12:26 MEST
2.06 piątek
Tematy i Sekwencje: Margaret Tait
Tematy i Sekwencje to dwa programy filmów 16mm skompilowane przez kuratora Petera Todda dla londyńskiego LUX, zawierające odrestaurowane kopie prac szkockiej poetki-filmowca Margaret Tait.
Margaret Tait była jedną z najbardziej niezwykłych indywidualności spośród brytyjskich filmowców XX wieku. Po ukończeniu studiów w Centro Sperimentale di Cinematographia w Rzymie na początku lat 50. powróciła do Szkocji gdzie założyła małą firmę produkcyjną Ancona Films. Przez następnych 46 lat wyprodukowała ponad 30 filmów, w tym jedną pełnometrażową fabułę Blue Black Permanent (1992) oraz opublikowała kilka zbiorów opowiadań i poezji. Tait określała swoje prace jako filmowe poematy, odmawiając jasnej definicji czy miały być one dokumentami czy raczej filmowymi dziennikami. Swoją filozofię kina opisywała cytując frazę Lorki o polowaniu na obraz - wskazując iż gdy spojrzymy na przedmiot wystarczająco długo i z dostatecznie bliskiej odległości przemówi on do nas swoją prawdziwą naturą. Ta czystość wizji oraz intencji połączona ze skupieniem na rzeczach zwyczajnych oraz rzadkim wyczuciem rytmu i faktury dały jej filmom wyjątkową transcendentalną jakość.
Program 1 godz. 18.00
Three Portrait Sketches .1951. 6'.
Portrait of Ga. 1952. 5'
Aerial. 1974. 4'
Hugh MacDiarmid A Portrait. 1964. 8'
Colour Poems. 1974. 12'
Where I Am Is Here. 1964. 33'
Program 2 godz. 20.00
The Drift Back. 1957. 11'
Happy Bees. 1955. 16'
Place of Work. 1976. 30'
Tailpiece. 1976. 9'
Garden Pieces 1998. 12'
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL: http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20060531/54a86966/attachment.html
Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB