[KINO.LAB] MIK MUSIC ATAKUJE

Ulka Sniegowska snieg w csw.art.pl
Śro, 14 Wrz 2005, 17:45:43 MEST

Szanowni Państwo
Tym razem będzie to informacja mniej filmowa, a bardziej
muzyczno-edukacyjna.
W związku z dziesięcioleciem istnienia niezależnej wytwórni płytowej MIK
MUSIC serdecznie zapraszamy na warsztaty edukacyjne dla dzieci i dorosłych
prowadzone przez założyciela MIK MUSIC Wojtka Kucharczyka - wydawcę, muzyka
i animatora kultury oraz jego siostrę Asię Bronisławską. Serdecznie
zapraszamy, przypominając jednocześnie, że w sobotę od godz.
18.00 w Kino.Lab będzie można obejrzeć kilka godzina audiowizualnych
produkcji MIK MUSIC.
Oto informacje na temat programu urodzin MIK MUSIC i warsztatów:

sobota 17.09.2005:
od rana
- wystawa "jeśli się tylko da to mik.!.".
- instalacja dzwiękowa "mik.boo-king.!." w księgarni.
- instalacje dzwiękowe i video niespodziankowo-dziankowe.
- wydawnictwa mik.musik.!. w ciągłej sprzedaży.

18:00 - "mik.killmy.!." - pokaz teledysków mik.owych - Kino.Lab
koncerty:
20:00 - HWDJazz na żywo ale do telenoweli.
21:00 - Deuce
22:00 - The Complainer
23:00 - mik.djs.!.
(czasy koncertów mogą ulegać lekkim przesunięciom w różne strony).

niedziela 18.09.2005:
od rana
kontynuacja części wystawowej na terenie csw.

14:00 - warsztaty dla dzieci i dorosłych "jak zrobić trochę
mik.muzyki.?."
prowadzenie części dla dzieci (tojetakecotaketo!) - asia bronisławska
aka asi mina
prowadzenie części dla dorosłych - wojt3k kucharczyk (retro.sex*galaxy)
i piotr połoz (deuce)
18:00 - koncert - prezentacja efektow pracy podczas warsztatów
19:00 - ASI MINA
20:00 - 8rolek
21:00 - mik.djs.!.
(także w ten dzień czasy koncertów mogą ulegać lekkim przesunięciom w
różne strony).

WARSZTATY:
Warsztat dla dzieci - zapisy: alien w 1000lecie.pl
Od 10 lat pracuję z dziećmi starając się odkryć jaką tajemnice kryją w
sobie. Co powoduję, że mimo mniejszej wiedzy i doświadczeń, widzą, słyszą i
czują więcej niz my - dorośli. Mam nadzieję, że nigdy do końca tego nie
odkryje co pozwoli mi na czerpanie z tej studni bez dna jaką są dzieci.
Uczę gry na gitarze i pianinie, jednak prócz rzemiosła i techniki bardziej
interesuje mnie to co moi uczniowie chcą sami powiedzieć poprzez język jakim
jest muzyka. Staram się je uwrażliwić i  otworzyć na to co drzemie w nich
samych. Owocem tej pracy jest wydana w 2000 roku przez wytwórnie mikmusik
płyta TOJETAKECOTAKETO zawierająca kompozycje dziecięce. W formie bajek,
piosenek, opowiesci i zwierzeń, czystej ekspresji a także utworów
instrumentalnych. Kolejne materiały leżą w oczekiwaniu na sponsora.
Prowadzę liczne warsztaty dla dzieci i dorosłych.
Z zawodu jestem muzykiem instrumentalistą, specjalizacja gitara i fortepian
a także animatorem kultury specjalizacja teatralna. Obecnie studiuje
pedagogike zaocznie w Katowicach na UŚ.
Przez wiele lat współtworzyłam zespół Mołr Drammaz a obecnie śpiewam sama.
Projekt nad którym teraz pracuje pod nazwą AsiMina to zbiór utworów które
powstały po przerwie związanej z moim macierzyństwem.Moje piosenki na scenę
wyszły z kuchni,z sypialni,z pralki,z wanny, z nocy...Są użytkowe.
Zainspirowane rzeczywistością matki, żony, studentki,nauczycielki pracującej
i śpiewającej. Producentem jest moj brat Wojt3k Kucharczyk. Nagrania trwają!
W pracy z dziećmi zajmują mnie również proste związki pomiędzy muzyką i
plastyką. Prowadzę mini badania na temat powiązań kształtu i koloru z
muzyka,przez dzieci. A także opracowywuję własne metody nauki podstawowych
pojęć muzycznych. Interesuje mnie również nauka słychania i odbioru muzyki
oraz improwizacja.
Więcej informacji www.mikmusik.org
Warsztat "Jak zrobić trochę mik.muzyki?"będzie zabawą w orkiestrę.Świeżo
upieczeni mik"Muzycy" bedą mieli okazje zagrać na papierze, szklankach i
innych pięknie brzmiących śmieciach.Ja będę dyrygować zaś koncertmistrzem
będzie Deuce- Piotrek Połoz. Każdy z nas lubi pobębnić w talerz u cioci na
imieninach. A ponieważ orkiestra powinna koncertować tak i my po zaledwie
dwu godzinnej pracy wystąpimy, zagramy i zaśpiewamy.Mam nadzieję, że nikt
nie wie co jeszcze się zdarzy.Do re mik fa sol la sick do!!!

Warsztaty dla dorosłych - zapisy: wojt3k w mikmusik.pl
jak zrobić trochę mik.muzyki.

mik.owe warsztaty, chociaż są rzadką imprezą, są dogłębne.
mik.owe działania edukacyjne, choć się nieczęsto zdarzają, pozwalają na
efekty ciekawe.
mik.owe pomysły co do wspólnego nauczania, są pewnie nietypowe, ale też
nigdy nam na typowości nie zależało, ba, o ba, walczyliśmy z nią.
więc jaka jest mik.muzyka? banalnie mówiąc niezwykła? nie wiem. pewnie jest
gorąca, codzienna, prawdziwa, niekalkulowana, energetyczna, niestylowa,
mocna i słaba zarazem. trudno nam to ocenić.
pracując z ludźmi, którzy znajdują w sobie na tyle odwagi, żeby zmierzyć się
z nieznanym albo niezbyt oczekiwanym, zawsze staramy się pokazać, że muzyka
zaczęła się bardzo dawno temu, wcześniej niż jakakolwiek kultura, i że
potrwa dłużej niż najdluższy możliwy w dobie obecnej okres gwarancyjny.
że może być prytmitywna i subtelna zarazem, że może być supergłośna, a za
moment extracicha, że może być zrobiona na czym popadnie i przy użyciu
kosztownych technologii również. warto słuchać eskimosów i pigmejów, ale
młody elektronik nie musi od razu być gorszy. i jak się w tym wszystkim
znaleźć.
górnolotne cele, co nie? ale tak naprawdę staramy się pokazać, że
najnormalniej w świecie można inaczej, po swojemu, że daje się uniknąć
homogenizacji, źle pojętej uniwersalności, że można zacząć słuchać inaczej,
może szerzej i jaskrawiej, dokładniej po prostu.
pokora w odbiorze świata jest potrzebna, a muzyka jest jednym z
najładniejszych elementów.

w csw warsztaty poprowadzi wojt3k kucharczyk (założyciel i szef
mik.musik.!., muzyk, thesigner i działacz z różnymi sukcesami na tzw.
koncie) w towarzystwie bartka kujawskiego (znanego jako 8rolek, co tu dużo
gadać, postać).
spróbujemy się zastanowić nad tym, co się uda, a co nie i czy z tego wyjdzie
muzyka, a jeśli sie objawi, to jaka. potem ja określimy i zagramy wspólnie z
uczestnikami.
www.mikmusic.org

Ula Śniegowska
KINO.LAB