[KINO.LAB] BASSISTERS - Mazolewski, Fisz, Emade, Moretti, Trzaska, Bunio na dziedzińcu Zamku (KINO.LATO)

Ulka Sniegowska snieg w csw.art.pl
Wto, 19 Lip 2005, 12:31:35 MEST

Koncert : Bassisters Orchestra
23 lipca godz. 19.30
bilet: 20 zł
dziedziniec Zamku Ujazdowskiego - festiwal KINO.LATO

Bassisters Orchestra proponuje  melanż najciekawszych zjawisk muzycznych,
które dzieją się ostatnio w Polsce: ambitną elektronikę, nowoczesne bity,
poetyckie teksty, jazzowy feeling i improwizację. Pomysłodawcą spotkania
jest Wojciech Mazolewski, lider i basista Pink Freud, który wymyślił ideę
Bassisters Orchestra - składu łączącego różne formuły muzyczne. Na to
spotkanie zaprosił warszawskiego perkusistę Macia Morettiego (Starzy
Singers, Mitch&Mitch), trójmiejskiego muzyka i producenta Bunia, Mikołaja
Trzaskę oraz braci Waglewskich: Fisza i Emade. "Zaprosiłem muzyków, których
działania najbardziej mnie interesowały, z którymi czułem najbliższy
związek. Wiedziałem, że naszą muzykę  łączy wspólny mianownik" - wspomina
Mazolewski.
Sukces formacji, której wszystkie dotychczasowe koncerty były niezwykłymi
wydarzeniami  leży być może w tym, co dzieje się pomiędzy muzykami. "Podoba
mi się układ, który kojarzy mi się trochę z ustawieniem w zespołowych grach
sportowych" - mówi Macio Moretti. "Potrafimy współdziałać, jak dobrze
naoliwiona maszyna, albo nie wchodzić sobie w drogę, gdy nie trzeba. Każdy
zna swoje miejsce, każdy z nas ma swój charakterystyczny, indywidualny
język, doświadczenie w graniu i otwarty umysł. Oraz poczucie humoru, muszę
dodać."
W lutym tego roku Bassisters nagrali materiał na płytę, która ma ukazać się
już jesienią nakładem niezależnej wytwórni Asfalt Records.

Koncert na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego będzie pierwszym występem
Bassisters Orchestra w Warszawie.

Bilety w cenie 20 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem. Ilość
miejsc ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem 628 12
71-3 wew. 135 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem. Informacje wew.
135 lub 160. Stałe informacje o programie na stronach:
http://csw.art.pl/kino_lab