[KINO.LAB] ROBOTOBIBOK na żywo do filmu w sobotę

Ulka Sniegowska snieg w csw.art.pl
Pon, 16 Sie 2004, 15:23:05 MEST


21 sierpnia (sobota), godz. 21.00

Dziedziniec Zamku Ujazdowskiego
KINO W KINIE: Człowiek z kamerą, reż. D. Wiertow (ZSRR, 1928) 

+++ muzyka na żywo ROBOTOBIBOK 

Robotobibok powstał w lipcu 1998 roku. Muzyka, którą tworzy ulega ciągłym i konsekwentnym przemianom. Przede wszystkim jest połączeniem akustycznego brzmienia perkusji, kontrabasu, saksofonu i trąbki, elektrycznej gitary i analogowej elektroniki. Centrum Robotobiboka to sekcja rytmiczna, jej charakter to być może klucz do gatunkowej identyfikacji tej muzyki. W intensywnym pulsie rozgrywają swoje akcje saksofon i trąbka. Ostatecznie jednak żaden z instrumentów nie bierze góry nad innymi. Muzyka przybiera mocne, dynamiczne kształty. Stopniowo wciąga koncertową publiczność. Lider zespołu, Kuba Suchar, współpracuje z Tomaszem Gwincińskim - producentem pierwszej płyty Robotobiboka. Zarejestrowany latem 2000 debiutancki album, 
zawiera osiem utworów, z których wszystkie to kompozycje własne zespołu. 
Płyta ukazała się na rynku w listopadzie 2000, nakładem własnego, niezależnego wydawnictwa - Vytvornia OM. Nosi tytuł "Jogging". Druga płyta zespołu, "Instytut Las" ukazała się w 2003 roku.

Robotobibok to: kuba suchar: drums, MiniMoog; marcin ozóg: acoustic bass; maciek baczyk: guitar, ARP Odyssey; artur majewski: trumpet, synths, el. piano; adam pindur: alto, tenor saxes, Moog, el. piano

Oto, co na temat grania muzyki na żywo do filmu mówią sami muzycy:

"Pomysł grania do filmu Wiertowa zrodzil się w tym roku w związku z 50 rocznicą śmierci reżysera "Człowieka z Kamerą". Dziga Wiertow urodził się w Białymstoku i właśnie tam 12 lutego 2004 graliśmy po raz pierwszy do jego filmu. 

Naszą muzyką staraliśmy się maksymalnie podkreślić dynamiczny i intensywny charakter filmu. W niektórych fragmentach pozwalamy sobie na pewną swobodę jednak forma całości jest ściśle zakomponowana. Gramy na żywo rzucając okiem na ekran, na siebie i na instrumenty. (...) Nasza muzyka jest tylko tłem do tego genialnego obrazu."

 

KINO W KINIE - Odsłona 8: CZŁOWIEK Z KAMERĄ
Nie da się nakręcić filmu bez kamery. Ale jeszcze ważniejszy jest obsługujący ją człowiek. Może to być dokumentalista, rejestrujący życie miasta, albo Amator, kierujący obiektyw na skrywane, wstydliwe aspekty rzeczywistości. 

20. 08          Amator, dir. K. Kieślowski, Pol., 1979, 112' 

Film o tym jak kamera zmienia człowieka - szczególnie polecamy w kontekście wystawy Entuzjaści, czynnej od 26 czerwca w Galerii 2 CSW, zbierającej materiały i dokonania amatorskich klubów filmowych.

Filmowiec-amator (w tej roli Jerzy Stuhr) odkrywa, że kamera może być potężną bronią, że za jej pomocą można zmienić świat (lub przynajmniej spróbować). Bohater filmu Kieślowskiego zrazu traktuje kamerę jako narzędzie służące do naprawy świata. Wkrótce okazuje się, że jego twórczość nie tylko pomaga ludziom, ale również rodzi konflikty, powoduje dramaty. 

Amator to także film o uzależnieniu od kamery, o twórczości totalnej, która potrafi całkowicie zawładnąć życiem twórcy. +++   Hobby X Muza, reż. R. Stando, 1964, 9'

 

22. 08                         Miś, reż St. Bareja, 1980, 111' +++   Oj nie mogę się zatrzymać, reż. Zb. Rybczyński, 1975, 10'

 

Bilety w cenie 22zł do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem. Rezerwacje pod numerem tel. 628 12 71-3 wew. 201. Informacje wew. 201 lub 160. Stałe informacje o programie na stronach: http://csw.art.pl/kino_lab
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20040816/f2eb572f/attachment.html 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB