[KINO.LAB] CZY BĘDZIE ŚNIEG NA GWIAZDKĘ??? - grudniowe Francuskie Rendez-Vous

Ulka Sniegowska snieg w csw.art.pl
Wto, 16 Gru 2003, 13:47:50 MET

Wtorki, 16, 23, 30 grudnia, godz. 19.00

--------------------------------

Francuskie Rendez-Vous

cykl współtworzony przez Instytut Francuski w Warszawie

Y-aura-t-il de la neige a Noël ?

/ Czy będzie śnieg na Gwiazdkę ?

reż. Sandrine Veysset, 1996, 90'

Cesar 1997 za najlepszy debiut filmowy

Matka z dziećmi mieszka w gospodarstwie rolnym na południu Francji. Położenie rodziny jest ciężkie : kobieta wraz z dziećmi pracuje na roli. Ojciec dzieci też jest właścicielem, ale nie mieszka z nimi, ma drugą rodzinę. W tak skomplikowanej sytuacji matka stanowi centrum wszystkiego i stara się chronić świat dzieci.

< Chciałam snuć opowieść w konwencji bajki dla dzieci, niemniej zapragnęłam osadzić ją w najlepiej znanym mi środowisku, czyli na wsi, gdzie się urodziłam i wychowałam. Nie jest to utwór autobiograficzny, ale powstał na podstawie własnych przeżyć i moich relacji z matką, której film dedykowałam. Początkowo byłam zainteresowana tylko pisarstwem, bardzo szybko spostrzegłam jednak, że kojarzę obrazy ze słowami. Od razu zapragnęłam, by historia zaczynała się na ściernisku, a kończyła w śniegu. Następstwo pór roku jest tu niezbędne, gdyż ma wpływ zarówno na psychikę bohaterów, jak i na konstrukcję filmu. > Sandrine Veysset

Le Monde, 19/12/86

Bilety w cenie 10 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem. Ilość miejsc ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem 628 12 71-3 wew. 201 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem. Informacje wew. 201 lub 160. Stałe informacje o programie na stronach: http://csw.art.pl/kino_lab