[KINO.LAB] Londyn - Gdańsk - Warszawa (Moje miasto)

Ulka Sniegowska snieg w csw.art.pl
Śro, 20 Sie 2003, 16:57:58 MEST


MOJE MIASTO
KINO LETNIE Z POLITYKĄ
22 - 24. sierpnia
Odsłona VIII: MOJE MIASTO – MIASTO KTÓREGO NIE MA

22. 08 (piątek), godz. 19. 30 i 22.00 Blaszany bębenek,  reż. Volker
Schlöndorff, Francja/ Niemcy/ Pol.  1979,  142’ (w Sali  KINO.LAB)

23. 08 (sob), godz. 22.00 Londyn, reż. Patrick Keiller, Wlk. Bryt.,
1993, 85’
Londyn to film o rozpadającym się mieście, o kulturze i polityce, które
stały się przyczyną tego upadku.  To coś w rodzaju filmowego eseju czy
pamiętnika, zbiór sekwencji ukazujących współczesny Londyn, luźno
związanych z fikcyjnymi przygodami nieobecnego narratora – Robinsona
(„Robinson żyje tak, jak podobno żyją ludzie w ZSRR. Zarabia mało i musi
oszczędzać. Jest biedny – ale nie dlatego, że brakuje mu pieniędzy.
Raczej dlatego, że wszystko czego pragnie jest nieosiągalne...)
Voyeurystyczna kamera ukazuje restauracje, maszerujących górników,
Królową otwierającą nową stację metra... Błyskotliwe połączenie tych
zwykłych-niezwykłych obrazów z poetyckim komentarzem przywodzi na myśl
wczesne filmy Greenaway’a – ale głównym bohaterem zaangażowanego filmu
Keillera pozostaje miasto.

24. 08 (niedz), godz. 19.00  London Programme (zestaw filmów
krótkometrażowych, w Sali  KINO.LAB, kurator: Peter Todd, szczegóły
poniżej)

- EVERYDAY (CODZIENNOŚĆ), reż. Hans Richter, Len Lye, 1925, 15’
Obrazy codziennego życia i pracy w Londynie, powtarzane wielokrotnie w
rożnych kombinacjach, przy akompaniamencie rytmów afrykańskich oraz
nagrań z giełdy. Przemontowane przez Richtera w roku 1969.

- DIARY (PAMIĘTNIK), reż. Peter Todd, 1998, 8’
„Różne głosy, wciąż żywe... Na tle poruszających obrazów Londynu, z
dobrze znaną litanią pytań i wyznań. Nastrojowy i intrygujący… ” - Geoff
Andrew, Time Out

- HOUSING PROBLEMS (PROBLEMY MIESZKANIOWE), reż. Arthur Elton, Edgar
Anstey, 1935, 13’
„Wciąż aktualny zapis epoki przedwojennej. Przezwyciężając problemy
natury technicznej, autorzy przeprowadzili wywiady z mieszkańcami
slumsów, wykorzystując technikę dźwięku synchronicznego, o 25 lat
wyprzedzając współczesne metody, stosowane w wywiadzie telewizyjnym”. -
David Robinson, NFT Programme Notes

- NORWOOD, reż. Patrick Keiller, 1983, 26‘
„... drwiący, zabawny, surrealistyczny. Wspaniały film...” - Jo Comino,
City Limits
„Fabryka ponura i wyniosła, gdzieś na odludziu… Udręczona miejska
uliczka... Nostalgia, uchwycona pomiędzy dwoma zrujnowanymi domami...
Keiller zdołał uchwycić współczesną Brytanię wyraźniej i z większą
polityczną werwą, niż inni twórcy zajmujący się tą tematyką”. - Michael
O’Pray, Monthly Film Bulletin

- NICE TIME (MIŁE CHWILE), reż. Claude Goretta, Alain Tanner, 1937, 7’
„Seria obrazów ukazujących rutynę sobotniego wieczoru, naszym zdaniem
doskonale reprezentująca coś, co Jean Vigo określił mianem un point de
vue documente.” - Claude Goretta, Alain Tanner

- MILE END PURGATORIO (CZYŚCIEC MILE END), reż. Martin Doyle, Guy
Sherwin, 1991, 1’
Wspólne dzieło filmowca i poety, skupione wokół rzędu witryn sklepowych
na Mile End.
„... niezwykle inteligentny przykład połączenia słów ze ścieżki
dźwiękowej z wypowiedziami padającymi z ekranu”. - William C. Wees, Poem
– Film, Film – Poem

- ELEPHANT WILL NEVER FORGET (SŁOŃ NIE ZAPOMNI), reż. John Krish, 1953,
12’
„Pożegnanie Londynu z jego tramwajami – pojazdami, których czar i
przydatność doceniono dopiero, kiedy pojawiła się groźba ich
zniknięcia.” - Monthly Film Bulettin

24. 08 (niedz.), godz. 22.00  Róg Brzeskiej i Capri, reż. K.
Wojciechowski, 1979, 72’
Róg Brzeskiej i Capri to opowieść o mieszkańcach warszawskiej Pragi z
końca lat 70. Są tam ludzie z tzw. marginesu, ale jest także prawdziwy
hrabia - kolekcjoner dzieł sztuki, eksdziedziczka hodująca pawie,
staruszka zbierająca laleczki. Całe to barwne towarzystwo przenosi się
do nowych mieszkań po drugiej stronie Wisły...

---------------------------------------------
Program zrealizowano we współpracy z Instytutami Cervantesa, Francuskim,
Goethego i The British Council oraz przy pomocy finansowej programu
Media Plus Unii Europejskiej.
Nasi patroni medialni to AMS, Radiostacja-Nove Rytmy, portale INTERIA.pl
i Cinema.pl, miesięczniki CITY, FILM, IKS, FLUID, ENTER, Warsaw Insider
oraz tygodnik POLITYKA. Nasi sponsorzy to Biuro Tłumaczeń LIDEX, FedEX i
Canon.
Wśród najbardziej wytrwałych widzów (posiadaczy karnetów) zostanie
rozlosowana wycieczka na Cypr (dla 2 osób) ufundowana przez Biuro
Podróży KRONOS. Codziennie do wygrania plecaki ufundowane przez firmę
CAMPUS. Do wygrania również 2 półroczne prenumeraty miesięcznika ENTER.
Bilety w cenie 12 zł (w cenie biletu piwo z nowej kawiarni na terenie
Zamku PIWNICA, czynnej w trakcie festiwalu od godz. 20.00).
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20030820/c390a05b/attachment.html 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB