[KINO.LAB] europejska sztuka mediów (film i wideo) jaka jest
Ulka Sniegowska
snieg w csw.art.pl
Śro, 14 Maj 2003, 14:38:45 MEST
EUROPEAN MEDIA ART FESTIVAL Osnabrueck 2002
Pokaz wideo: 18. maja, godz. 20.00
Pokaz filmów: 17. maja, godz. 20.00
Przegląd przygotowany we współpracy z
Goethe-Institut Inter Nationes w Warszawie
Europejski Festiwal Sztuki Mediów jest jednym z największych wydarzeń w
dziedzinie nowych mediów. Co roku w kwietniu w Osnabrueck spotykają się
najwybitniejsi specjaliści, krytycy, artyści i producenci, a także
wspaniała publiczność. EMAF to międzynarodowe forum sztuki mediów, na
którym prezentowane są zarówno filmy, jak i wideo, performance,
instalacje multimedialne, interaktywne CD-ROMy, artystyczne DVD i strony
internetowe. Obok dzieł autorstwa uznanych artystów medialnych, w
Osnabrueck pokazywane są również prace studenckie.
Studia społeczne & surrealistyczny dramat; Animacja & Projekty świetlne;
Dokumenty & Fakty; Analogowe & Cyfrowe; Sztuka Akcji & Muzyka i
performance:
Wokół tych tematów oscylują prace wybrane do tegorocznej prezentacji.
Podczas prezentacji Europejskiego Festiwalu Sztuki Mediów z 2002 roku,
zobaczymy 21 niezwykłych filmów z całego świata.
Twórcze postawy artystów są tak różne, jak samo życie. Wybrane prace
łączy jedno: wszystkie opowiadają surrealistyczne, surowe, ciekawe i
czasem śmieszne historie w zupełnie inny sposób niż konwencjonalne kino,
czy nudna telewizja.
Przykładem może być 54-sekundowa praca Schlag auf Schlag Anny Anders,
niemal dosłownie wbijająca przekaz do umysłu widza. Albo pięciominutowy
dokument Pearla Glucka i Leona Grodskiego Great Balls of Fire, ukazujący
ulicznego żebraka, śpiewającego tytułową piosenkę w dniu ataku na WTC.
Albo dwudziestominutowy film Dunkler Kann Es Nicht Werden autorstwa
Zacharyego Scheurena poetycki, czarno-biały esej oparty na wierszu
niemieckiego poety Gottfrieda Benna.
Szerokie spektrum technik audiowizualnych, sprowadzonych w hollywoodzkim
kinie do efektów specjalnych, waha się od prostych sklejek do
zaawansowanych efektów komputerowych, co w znaczący sposób wpływa na
poszerzenia arsenału środków narracyjnych.
Prezentacja najciekawszych prac będzie nie tylko szansą na odkrycie
nowych obrazów i nieznanych historii. Pozwoli nam być może również
spojrzeć w nowym kontekście na historię kina. Nagrodzony na konkursie
film Das Schlaffende Madchen Corinny Schnitt, drażni widza niekończącym
się ujęciem nie wiadomo, czy krajobraz jest prawdziwy, czy wykreowany
przy pomocy komputera. Czy ujęć z filmów Delirium Michaela Maziere i No
Damage Caspara Stracke nie widzieliśmy już w innych kontekstach? Jak
bardzo poddaliśmy się wpływowi Wielkiego Brata? Być może nadeszła już
pora, by skorzystać z rady australijczyków Josephine Starrs i Leona
Cmielewskiego, zawartej w ich filmie A.K.A. i wyposażyć się w
dodatkową tożsamość?
Sztuka mediów a.d. 2002 ma charakter polityczny, krytyczny i
refleksyjny, ale jest przede wszystkim ekscytująca i... zabawna.
Spodziewajcie się niespodzianek!
_________________________________________________________________
Bilety w cenie 12 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem.
Ilość miejsc ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem
628 12 71-3 wew. 201 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem.
Informacje wew. 201 lub 160. Stałe informacje o programie na stronach:
csw.art.pl/kino_lab
Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB