[KINO.LAB] europejska sztuka mediów (film i wideo) jaka jest

Ulka Sniegowska snieg w csw.art.pl
Śro, 14 Maj 2003, 14:38:45 MEST


EUROPEAN MEDIA ART FESTIVAL Osnabrueck 2002
Pokaz wideo: 18. maja, godz. 20.00
Pokaz filmów: 17. maja, godz. 20.00
Przegląd przygotowany we współpracy z
Goethe-Institut Inter Nationes w Warszawie

Europejski Festiwal Sztuki Mediów jest jednym z największych wydarzeń w
dziedzinie nowych mediów. Co roku w kwietniu w Osnabrueck spotykają się
najwybitniejsi specjaliści, krytycy, artyści i producenci, a także
wspaniała publiczność. EMAF to międzynarodowe forum sztuki mediów, na
którym prezentowane są zarówno filmy, jak i wideo, performance,
instalacje multimedialne, interaktywne CD-ROMy, artystyczne DVD i strony
internetowe. Obok dzieł autorstwa uznanych artystów medialnych, w
Osnabrueck pokazywane są również prace studenckie.

Studia społeczne & surrealistyczny dramat; Animacja & Projekty świetlne;
Dokumenty & Fakty; Analogowe & Cyfrowe; Sztuka Akcji & Muzyka i
performance:
Wokół tych tematów oscylują prace wybrane do tegorocznej prezentacji.
Podczas prezentacji Europejskiego Festiwalu Sztuki Mediów z 2002 roku,
zobaczymy 21 niezwykłych filmów z całego świata.
Twórcze postawy artystów są tak różne, jak samo życie. Wybrane prace
łączy jedno: wszystkie opowiadają surrealistyczne, surowe, ciekawe i
czasem śmieszne historie w zupełnie inny sposób niż konwencjonalne kino,
czy nudna telewizja.
Przykładem może być 54-sekundowa praca Schlag auf Schlag Anny Anders,
niemal dosłownie wbijająca przekaz do umysłu widza. Albo pięciominutowy
dokument Pearla Glucka i Leona Grodskiego Great Balls of Fire, ukazujący
ulicznego żebraka, śpiewającego tytułową piosenkę w dniu ataku na WTC.
Albo dwudziestominutowy film Dunkler Kann Es Nicht Werden autorstwa
Zachary’ego Scheurena – poetycki, czarno-biały esej oparty na wierszu
niemieckiego poety Gottfrieda Benna.
Szerokie spektrum technik audiowizualnych, sprowadzonych w hollywoodzkim
kinie do efektów specjalnych, waha się od prostych sklejek do
zaawansowanych efektów komputerowych, co w znaczący sposób wpływa na
poszerzenia arsenału środków narracyjnych.
Prezentacja najciekawszych prac będzie nie tylko szansą na odkrycie
nowych obrazów i nieznanych historii. Pozwoli nam być może również
spojrzeć w nowym kontekście na historię kina. Nagrodzony na konkursie
film Das Schlaffende Madchen Corinny Schnitt, drażni widza niekończącym
się ujęciem – nie wiadomo, czy krajobraz jest prawdziwy, czy wykreowany
przy pomocy komputera. Czy ujęć z filmów Delirium Michaela Maziere i No
Damage Caspara Stracke nie widzieliśmy już w innych kontekstach? Jak
bardzo poddaliśmy się wpływowi Wielkiego Brata? Być może nadeszła już
pora, by skorzystać z rady australijczyków Josephine Starrs i Leona
Cmielewskiego, zawartej w ich filmie A.K.A. – i wyposażyć się w
dodatkową tożsamość?
Sztuka mediów a.d. 2002 ma charakter polityczny, krytyczny i
refleksyjny, ale jest przede wszystkim ekscytująca i... zabawna.
Spodziewajcie się niespodzianek!

_________________________________________________________________
Bilety w cenie 12 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem.
Ilość miejsc ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem
628 12 71-3 wew. 201 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem.
Informacje wew. 201 lub 160. Stałe informacje o programie na stronach:
csw.art.pl/kino_lab





Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB