zapraszamy do KINO.LABu na kolejn¹francusk¹randkê: FRED

Ulka Sniegowska snieg w csw.art.pl
Pon, 3 Mar 2003, 15:53:22 MET

Wtorki:
4. , 11., 18. i 25. marca, godz. 19.00
Francuskie Rendez-vous:
Fred
1997, 85 min
Reżyseria: Pierre Jolivet
Scenariusz: Pierre Jolivet i Simon Michael
Obsada: Vincent Lindon, Clotilde Coureau, François Berléant

Fred stracił pracę, ponieważ za dużo mówił. Oddał koledze przysługę i
ten zwykły gest wciągnął go w pewną odrażającą sprawę. Spotyka glinę o
samobójczych skłonnościach. Powszechna przemoc na południowych
przedmieściach Paryża.

We Fredzie powracam do korzeni, do środowiska które dobrze znam,
ponieważ w nim wyrosłem. Pokazuję ludzi, których rzadko spotyka się w
filmie francuskim. Nie wygłaszam przemówienia ani przesłania, ale
przyznaję, że jestem po ich stronie: nie znaczy to, ich popieram. Po
prostu jestem z nimi. To decyzja klasowa, Jeśli walka klasowa istnieje –
a wydaje mi się że istnieje – to jest to film o pewnej klasie.
                                                    - Pierre Jolivet,
Premiere, Kwiecień 1997

Urodzony w 1952 roku, początkowo pracował ze swoim bratem Markiem,
komikiem a następnie z Lukiem Bessonem (autor scenariusza do Subway,
aktor w L'Avant dernier i Le Dernier Combat. Tworzy filmy bardzo
różnorodne gatunkowo: jako reżyser debiutował horrorem Strictement
personnel, robi na przemian komedie i dramaty, takie jak satyra na
marzenie o ojcostwie w Le Complexe du Kangourou (1986) lub stawiający
pytanie o sensowność kary śmierci Force majeure (1988).
W roku 1991 zrealizował film fantastyczny Simple Mortel a następnie
kryminał społeczny, jakim jest Fred. W roku 1999 powrócił do lżejszych
tematów w Ma petite entreprise. W roku 2001 podjął się realizacji filmu
historycznego Le Frere du guerrier.

Bilety w cenie 10 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem.
Ilość miejsc ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem
628 12 71-3 wew. 135 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem.
Informacje wew. 135 lub 160. Stałe informacje o programie na stronach:
csw.art.pl/kino_lab