Przegląd filmu i wideo z Festiwalu w Osnabruck

Ula Sniegowska snieg w csw.art.pl
Wto, 9 Kwi 2002, 18:20:06 MEST


Przegląd filmu i wideo z
Europejskiego Festiwalu Sztuki Mediów w Osnabrück (EMAF Tour 2001/02)
12. i 13. kwietnia 2002
Program przygotowany przy współpracy z Instytutem Goethego w Warszawie

12. kwietnia (piątek), godz. 19.00 - Program filmowy
1. The Day Slows Down as it Progresses, Thomas Bartels, Niemcy 2000,
13’40: Barwny portret Indii, pokazujący, w jak niezwykły sposób tworzy
się w tym kraju obrazy.
2. House by the Sea, Janne Oskari Ketola, Finlandia 2000, 17’: Mieszanka
angielskiej powieści gotyckiej i sztuki opowiadania historii na różnych
płaszczyznach czasowych za pomocą środków filmowych.
3. North 99, Farhad Kalantary, Norwegia 2000, 4’30: Strukturalne studium
powolnych procesów przemian i ich percepcji za pośrednictwem oka
obiektywu.
4. Awake But Dreaming, Kerry Laitala, Niemcy /USA, 2000, 8’: Film
prowadzi nas niczym we śnie przez wnętrza zamku Solitude. Jest to
miejsce, które łączy w sobie magiczną relację przestrzeni i czasu.
5. HWA-Shan District Taipei, Bernhard Schreiner, Taipei, Niemcy
2000,12’: Filmowo-fotograficzno-poetycki opis realnego miejsca,
przemysłowych nieużytków pośrodku milionowego miasta Tajpej, gdzie
mieszkają jedynie bezpańskie psy.
6. Operation 1: Eddy, Holger Tepe, Niemcy 2000, 2’30: Przykład fantazji
i pomysłowości młodych filmowców. Udana próba przerobienia starego filmu
na coś zupełnie nowego.
7. Metropolen des Leichtsinns, Thomas Draschan, Niemcy 2000, 12’: śmiała
replika na korzystanie z tzw. found footage jako materiału wyjściowego
dla filmów awangardowych i eksperymentalnych.
8. As If, Christian Meyer, Niemcy 2000, 12’: Autor próbuje nowych
rozwiązań, by opowiedzieć historię w formie filmu eksperymentalnego. Za
pomocą techniki cyfrowej przenosi swoich bohaterów w surrealistyczny
świat krainy Nigdzie.
9. Private Movie, Naomi Uman, USA 2001, 6’: Wizualny wiersz miłosny i
oda do miasta hazardu Las Vegas oraz do rozległych amerykańskich
pejzaży.

13. kwietnia (sobota), godz. 19.00 - Program wideo
1. Grüß Gott Österreich, Bernadette Huber, Austria 2000/01, 4’:
Refleksje autorki na temat jej własnych uczuć i strachu, jaki przeżyła,
kiedy pewnego razu odsłuchała nagrane na automatyczną sekretarkę obelgi
jakiegoś neofaszysty z FPÖ.
2. Wahre Worte, Böse Bilder, Rauhe Rhythmen, Harald Schleicher, Niemcy
2001, 8’: Gorzka krytyka arogancji osób publicznych i ich zdolności do
wypaczania wcześniejszych ideałów, albo wręcz do zapominania ich. Autor
udziela głosu między innymi zmarłej małżonce byłego kanclerza Niemiec.
3. The City of Memory, Liu Wie, Chiny 2000, 6’: Film opowiada o narodzie
chińskim, który w krótkim czasie musi dostosować się do przemian
społecznych i błyskawicznego skoku w nowoczesność, jakiego dokonał jego
kraj, i który jednocześnie nie potrafi wyzwolić się ze struktur własnej
tradycji i historii.
4. Lovehotel, Linda Wallace, Australia 2000, 6’45: Jest to złożony,
wielowarstwowy produkt artystyczny, którego źródła leżą w poezji i
internecie. Plączą się systemy znaków i wartości, tworząc nowy wymiar i
relacje pomiędzy czasem, przestrzenią i dziełem.
5. Mobile V, remix, Austria/Holandia 2000, 3’26: Abstrakcyjne,
zrealizowane techniką cyfrową drgania obrazu na ekranie, stworzone przez
Renate Oblak na tle muzyki elektronicznej Michaela Pintera.
6. The Last Roadtrip, Arno Coenen, Holandia 2000, 16’: Realna podróż
przez wirtualny kraj czyli welcome to the global Halloween Party.
Nastrój horroru. Animowana wyprawa do kraju nieograniczonych możliwości.

7. Trainman Dreaming, Paul Caster, USA 2000, 8’30: Sztuka teatralna,
inscenizacja wideo czyli obszerna interpretacja naszych najskrytszych
lęków i braku umiejętności pokonywania ich.
8. The Gods Love Those Silent Ones Who Clench Life Between Their Theeth,
Pieter Eycken, Belgia 2000, 11’40: Autor stworzył opowiadanie
nacechowane gęstą atmosferą. Narracja manifestuje się tu wyłącznie
poprzez choreografię ruchów. Bez słów uwidacznia się niemożność
porozumienia między dwiema osobami.
9. Confine d'Aqua, Francesco Mannarini, Włochy 2000, 7’30: Autor próbuje
odpowiedzieć na pytania: Czy nasza percepcja jest ograniczona czynnikiem
czasu? Czy przez to zostają od siebie oddzielone różne sfery naszej
wyobraźni? Czy można wpływać na ten proces?
10. Final Exit, Joe Gibbons, USA 2000, 5’: Autor pokazuje koniec
długiej, intymnej przyjaźni, kiedy wiek i choroba zmuszają do
pożegnania.
--------------------
Bilety w cenie 10 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem.
Ilość miejsc ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem
628 12 71-3 wew. 135 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem.
Informacje wew. 135 lub 160. Stałe informacje o programie na stronach:
www.kinolab.independent.pl lub csw.art.pl/ kino_lab


.
KINO.LAB
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
film eksperymentalny, awangardowy, artystyczny,
video art
animacja, dokument, fabuła
tel. 628 12 71-3 wew. 131, 135, 160 (informacje i rezerwacje)
bilety w cenie 12 - 16 zł.
Subskrypcja informacji bieżących: do
majordomo w sunsite.icm.edu.pl wysłać list o treści:
subscribe kino_lab
a żeby się wypisać:
unsubscribe kino_lab



Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB