Zapraszamy ...

Monika Zarzycka M.Zarzycka w csw.art.pl
Śro, 29 Sie 2001, 16:38:57 MEST

 ...  na POKAZ SPECJALNY
Portret podwójny
Reż. Mariusz Front
30 i 31. 08. 2001, godz. 19.00
w piątek, 31. 08 po projekcji spotkanie z autorami

Scen. Mariusz Front i Elżbieta Piekacz
Zdjęcia: Jacek Januszyk
Wykonawcy: Maciej Adamczyk (Michał), Elżbieta Piekacz (Ewa Kopacz), Adam
Baumann (wujek Bronek), Bogusław Kierc (ojciec Ewy), Agnieszka
Roszkowska (Marzenka), Agnieszka Wosińska (Anna).
Produkcja: Polska 2001, 109'

 Jak byłam małą, w ogrodzie mojej babci rosły takie dziwne... nie wiem,
jak to nazwać - pnącza czy żywopłot... raczej takie pnącza, które
opierały się o płot. Miały takie po prostu śmieszne sprężynki, którymi
zaczepiały się o deski płotu. Były bardzo piękne, naprawdę bardzo
cudowne. Miały takie delikatne liście, takie dziwne owoce, które na
początku były bardzo zielone, a potem stawały się pomarańczowe jesienią.
I to pnącze pojawiało się każdej wiosny, jesienią znikało, a potem za
rok znowu pojawiało się w tym samym miejscu. I w tych owocach były takie
niezwykłe pestki -  to znaczy one były najpierw bardzo jasne, jak się
wyjmowało je z owoców, te pesteczki, a potem wychodziły takie kropki a
całe pestki stawały się ciemnobrązowe. Były tak piękne, że ja
postanowiłam sobie zrobić z nich korale, taki naszyjnik. Byłam bardzo
szczęśliwa i chodziłam w tych koralach całą zimę. A potem, następnej
wiosny, ta roślina nie wyrosła.  Ja czekałam do lata i latem zapytałam
babcie, dlaczego tak się stało. I ona powiedziała, że to dlatego, że
wyzbierałam wszystkie nasionka. I zrobiło mi się wtedy strasznie smutno
(...)
 To jest współczesna historia. Rzecz dzieje się w Warszawie. Chłopak i
dziewczyna - on jest reżyserem, ona jest aktorką. Przyjeżdzają do
stolicy, żeby zrealizować swoje marzenie. On chce nakręcić film, a ona
chce zagrać w filmie. To wszystko.
     Mariusz Front i Elżbieta Piekacz
     Fragmenty scenariusza

Mariusz Front - urodzony w 1965 roku w Wodzisławiu Śląskim. Studiował
malarstwo i film animowany na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie,
następnie reżyserię w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i
Teatralnej w Łodzi. Debiutował filmem dokumentalnym o polskich
najemnikach w Jugosławii "Sposób na życie" (1993) nagrodzonym Grand Prix
na Festiwalu Mediaschool '94 w Łodzi i pierwszą nagrodą na festiwalu
Universidad del Cine '95 w Buenos Aires.
W latach 1998-99 zrealizował spektakle Teatru Telewizji: Wariacje
enigmatyczne i Dziecko. Portret podwójny jest jego debiutem
pełnometrażowym.

Bilety w cenie 10  zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem.
Ilość miejsc ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem
628 12 71-3 wew. 135 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem.
Informacje wew. 135 lub 160. Stałe informacje o programie na stronach:
www.kinolab.independent.pl lub csw.art.pl

.
KINO.LAB - nowe kino
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
tel. 628 12 71-3 wew. 135 (informacje i rezerwacje)
bilety w cenie 6 - 10 zł.
Subskrypcja informacji bieżących: do majordomo w sunsite.icm.edu.pl wysłać list o treści:
subscribe kino_lab
a żeby się wypisać:
unsubscribe kino_lab