POKAZ PRZEDPREMIEROWY w KINO.LAB!!

Ula Sniegowska snieg w csw.art.pl
Śro, 1 Sie 2001, 16:42:44 MEST

POKAZ PRZEDPREMIEROWY
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5 i 6 sierpnia (niedziela, poniedziłaek), godz. 19.00
PIEŚNI Z DRUGIEGO PIĘTRA
Reż. Roy Anderson
Prod. Szwecja/ Francja/Dania/Norwegia, 2000, 99'
Dystrybucja: Gutek film

Roy Andersson porównał swoja wizję rzeczywistości do mieszaniny absurdu
i ekspresjonizmu, charakterystycznej dla sztuki Maxa Beckmanna i Otto
Dixa (...). Reżyser kreśli obraz bezimiennego, bezdusznego miasta, które
na skutek nieokreślonego krachu gospodarczego pogrąża się w chaosie i
szaleństwie. Z procesem upadku miasta splata się historia Kallego -
czterdziestoletniego sprzedawcy mebli, który stopniowo popada w coraz
większą rozpacz i paranoję (...). Film jest zbiorem bardzo prezcyzyjnie
i starannie skomponowanych długich ujęć (...). Pieśni z drugiego piętra
to intelektualny i niezwykle stylowy film. Wiele scen na długo zapada w
pamięć.
- Michael Bracewell, SIGHT & SOUND 3/2001

Na początku film miał być luźną zbitką dwóch całkiem odmiennych
pomysłów. Z jednej strony chciałem nakręcić poetycki, prosty film oparty
na wierszu i nakręcony w paradokumentalnym stylu. Miałem także drugą
koncepcję, według której film miał być polemiczny, statyryczny i
polityczny. Ostatecznie udało mi się połączyć te dwa pomysły w spójną
całość.
Pomysły na niektóre sceny filmu miałem już dwadzieścia lat temu. Można
powiedzieć, że jest on połączeniem starych i nowych elementów. Bierze
się to stąd, ze głównym źródłem mojej inspiracji jest samo życie.
Również malarstwo niezwykle silnie mnie inspiruje. Chciałem zrobić film,
który opierałby się na skojarzeniach, a nie na tradycyjnej fabuel. To
połączenie absurdu i ekspresjonizmu. Nie udało mi się jednak całkowicie
uciec przed linearną narracją.(...)
Kiedy postanowiłem zostać reżyserem, o wartości kina stanowili tacy
reżyserzy, jak Wajda, Antonioni, czy Bunuel. We współczesnym kinie
trudno odnaleźć taki poważny ton artystycznej wypowiedzi. Mam nadzieję,
że moje filmy przyczynią się do tego, by te czasy powróciły. Musimy
przywrócić kinu odpowiedzialność i szacunek dla jakości i powagi.
- Roy Andersson.

Bilety w cenie 16 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem.
Ilość miejsc ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem
628 12 71-3 wew. 135 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem.
Informacje wew. 135 lub 160. Stałe informacje o programie na stronach:
www.kinolab.independent.pl lub csw.art.pl
.
KINO.LAB - nowe kino
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
tel. 628 12 71-3 wew. 135 (informacje i rezerwacje)
bilety w cenie 6 - 10 zł.
Subskrypcja informacji bieżących: do majordomo w sunsite.icm.edu.pl wysłać list o treści:
subscribe kino_lab
a żeby się wypisać:
unsubscribe kino_lab