[Karty] Krajowa karta płatnicza PKO BP?

Marek Firkowicz marek.firkowicz at wp.pl
Thu Mar 27 19:28:23 CET 2014

PKO BP nie może wydać karty PolCard, bo jedynym właścicielem praw do
wydawania licencji jest dziś First Data Polska (dawniej Polcard).
W nieoficjalnej rozmowie, aktualny pracownik First Data Polska (dawniej
Polcard) wspomniał kilka miesięcy temu, że szykują wydanie karty PolCard z
jednym z obsługiwanych przez nich banków.

PSP wydaje się być uwspółcześnioną wersją dawnej karty PolCard:
- zasięg tylko krajowy,
- jeden licencjodawca, wielu potencjalnych wydawców,
- stosunkowo niski koszt wdrożenia i eksploatacji dla nowych wydawców,
- stosunkowo nieduży zasięg (tylko Polska) silnie ogranicza zainteresowanie
złoczyńców tym produktem,
- licencjodawca kontroluje znaczny fragment potencjalnego rynku płatności
(myślę o eService), co od razu daje sporą bazę akceptacyjną (że o
bankomatach PKO BP nie wspomnę),
- działania informacyjne wśród potencjalnych użytkowników są dużo
aktywniejsze niż działania akwizycyjne wśród potencjalnych wydawców,
- potencjalni wydawcy robią niedużo i, jak na razie, przede wszystkim
czekają na rozwój wydażeń,
- i pewnie podobny będzie koniec - piękny kwiat paproci rozbłyśnie na jedną
noc i... zgaśnie, niestety.