[Karty] Niekompletne transakcje kartowe w Przelewy24

Roman Habrat roman.habrat at aster.pl
Wed Jan 16 21:51:43 CET 2013

Witam,

Trwająca tu cisza powinna świadczyć o ustabilizowaniu rynku kart w Polsce,
lecz jednak trwają jakieś procesy zmian, coś się dzieje, coś zgrzyta...
Tym razem zgrzyta w Przelewy24  - próbowałem zakupić  internetowo bilety w Multikinie,
po wybraniu 'Karta Citibank' trafiłem na stronę Przelewy24, tam klasyczna formatka,
wprowadziłem dane karty Visa i dostałem komunikat:

Transakcja _niekompletna_, do chwili obecnej nie otrzymaliśmy potwierdzenia poprawnej wpłaty.
Opis błędu: *Zbyt wysoki wynik oceny ryzyka transakcji. (err49)
Środki nie zostaną pobrane z Twojej karty.*

Pomyślałem, że może to wynik innych ustawień bezpieczeństwa na tej karcie
(te zmieniono na moja prośbę z powodu problemów technicznych z weryfikacją SMS-ową),
więc spróbowałem z MasterCard. Przekierowanie na stronę banku, autoryzacja kodem SMS...
Wynik:

Transakcja _niekompletna_, do chwili obecnej nie otrzymaliśmy potwierdzenia poprawnej wpłaty.
Opis błędu: *Zbyt wysoki wynik oceny ryzyka transakcji. (err49)
Środki nie zostaną pobrane z Twojej karty.*

I w tym momencie przyszedł SMS ze standardową informacją o obciążeniu karty taką kwotą.
Dziwne. Po chwili drugi. Patrzę, pierwszy dotyczy Visy, a drugi MC. Czyli pewnie blokady.

Dzwonię do infolinii Przelewy24 (numer jest dobrze ukryty na stronach, pokazuje się dopiero
gdy kliknie się w 'Formularz reklamacji'), opisuję sprawę, podaję numer transakcji...
I słyszę, że widocznie dane się nie zgadzały. Z sugestią, że może kiedyś była jakaś
nieprawidłowość przy płatności tą kartą. Hmm, obydwoma? Nie daje rady się dopytać
w którym miejscu wystąpił ten stan błędu, w Citi czy w Przelewach.

Dzwonię do Citi. Tam okazuje się, że problem z Przelewy24 jest znany, walka trwa
od jakiegoś czasu. Na razie trzeba omijać.

Czy ktoś zna bliżej sprawę?