[Karty] EuroVAT

Tomasz Staszewski tstaszewski at poczta.fm
Sun Nov 15 05:50:18 CET 2009

Piotr J. Ochwał pisze:

> O własnie - jaki przepis nakazuje sprzedawcom UE dokonującym dostawy do
> innego kraju UE, stosować VAT z kraju dostawy?

Kiedyś to się nazywało bodajże VI czy XVI Dyrektywa; potem się coś
pozmieniało w nazewnictwie, ale idea została. Chodzi o uniknięcie
lokowania sklepów w krajach o najniższym VACie na dany produkt.

> Zawsze, jak zamawiam książki na angielskim amazonie, dostaję rachunek
> (kiedyś był na nim jeszcze w stopce napis "faktura VAT"), opatrzony w
> stopce polskim NIP-em, jako sprzedawca figuruje Amazon z Luksemburga,  a
> VAT na książki jest naliczony po polsku, czyli 0%
>
> Jakoś w innych sklepach wysyłkowych się z tym nie spotkałem.

Bo sklep musi być wystarczająco duży (w rozumieniu wolumenu sprzedaży w
danym kraju członkowskim), żeby był zmuszony zarejestrować się w nim
jako płatnik VAT.

Szczegółów niestety juz nie pomnę, bo paranie się polskimi podatkami
porzuciłem już jakiś czas temu i dobrze mi z tym:-)

pozdrawiam

Tomek