[Karty] PayPass wątpliwości

"Mariusz A. Jasiński" mja at onet.pl
Wed May 27 22:19:31 CEST 2009

witam!

Udało mi się wykonac pierwszą moją transakcję Maestro PayPass w empiku.
Karta pochodzi z BZWBK.
Po własnej styczności z tą jakże wygodną płatnością oczywiście naszły
mnie wątpliwości.

Czy przy płatnościach paypassem dochodzi do autoryzacji transakcji?
Czy jest to losowe, co n transakcji itd?

Co się stanie po zgubieniu karty i jej zastrzeżeniu?
Jeśli mała transakcje nie są autoryzowane to kto ponosi odpowiedzialność
za transakcje po zastrzeżeniu? Pewnie wg prawa to bank.
Ale jak to zwykle bywa w takich wypadkach, bank będzie chciał to zrzucic
na klienta.

MJ

P.S. Naszła mnie refleksja że branża bankowa w Polsce nadal jest strasznie zachowawcza. O paypass na świecie czytało się już chyba 4-5 lat temu, a ja we Wrocławiu na razie znam jeden działający terminal.
I tylko dwa banki wydają odpowiednie karty.

   Mariusz A. Jasiński
   mja at onet.pl