[Karty] Masz Tak-Taka, mieszkasz za granicą? To masz problem...

Roman Sąsiada rsasiada at tlen.pl
Sat Feb 7 22:45:28 CET 2009

Mała ciekawostka:
chciałem doładować Ładniejszej Połowie krajowego TakTaka korzystając z
karty banku belgijskiego. Próbowałem standardowo przez doładowania.era.pl.
Próba wykonania doładowania zaowocowała następującym e-mailem do BOA Ery:
"Witam serdecznie,
próbowałem doładować telefon w systemie Tak - Tak przy użyciu karty
płatniczej wydanej przez belgijski bank, podając oczywiście adres
zamieszkania taki, jaki jest przypisany do karty, czyli belgijski. Po
podaniu danych otrzymałem komunikat że kod pocztowy jest niepoprawny
(prawdopodobnie system wymaga kodu pocztowego w postaci xx-xxx, podczas
gdzy kody pocztowe w Belgii mają postać xxxx, następnie po przeniesieniu
na stronę Polcardu otrzymałem komunikat "Błąd przetwarzania transakcji,
sklep nie znajduje się w trybie produkcyjnym" i dalsza realizacja
transakcji została przerwana.
W jaki sposób mogę dokonać doładowania?"

Już na drugi dzień otrzymałem następującą odpowiedź:

"Dziękuję za nadesłaną korespondencję. Uprzejmie wyjaśniam, że
doładowania elektroniczne przy użyciu kart kredytowych można realizować,
posiadając kartę kredytową (VISA, Mastercard, Diners Club, Polcard, Visa
Electron, JCB) wystawioną na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Karty
kredytowe wystawiane poza Polską nie są honorowane.
Ufam, że powyższe informacje okażą się pomocne."

Informacje okazały się na tyle pomocne, że znalazłem sobie innego agenta
oferującego doładowania TT i jednocześnie nie stawiającego takich
durnych warunków :-) Zanim jednak dotarłem na właściwą stronę napotkałem
kilka razy na zbliżony komunikat - w sensie, że sklep oferujący
doładowania nie pozwala płacić niepolską kartą. Standard? Zabezpieczenie
przed fraudami?

Ot, taka ciekawostka...
--
Roman Sąsiada