[Karty] =?ISO-8859-2?Q?Re: Re: Posiadacze kart Citi, ostatnia chwila, aby zgubi=E6 kart=

Sebastian Malarz sebmal at onet.pl
Tue Apr 21 12:20:10 CEST 2009

> A które konkretnie jeśli można wiedzieć?

Na przykład swego czasu bardzo często płaciłem kartami Toyota Banku
(ach te konkursy :) i w zasadzie jeśli transakcja była z użyciem
chipa, to kod PIN był weryfikowany praktycznie zawsze offline. Terminal
nie autoryzował (nie było również blokady autoryzacyjnej na koncie),
a potwierdzenie "wyjeżdżało" praktycznie w tej sekundzie kiedy
potwierdzałem kod PIN. No chyba, że była to jakaś "ekspresowa" autoryzacja,
ale wszystkie znaki na ziemi i na niebie (oraz na terminalu i na
potwierdzeniu) wskazywały na autoryzację offline.

> Bo trochę żal mi tych lat gdy nawet na terminalach elektronicznych
> transakcje kartami wypukłymi, potwierdzane podpisem, do pewnych kwot
> chodziły off-line.

Ech, stare dobre lata kartowe :) Nie to co dziś, kiedy otwieram
regulamin kart bodajże z BZWBK i czytam o karcie "Visa Classic Electronic" :)
Dobrze, że chociaż mamy karty PayPass, to takie fajne i wygodne, tylko ile
można się żywić w McDonaldzie i CoffeHeaven :)

Ale nadal niektóre karty funkcjonują jak za starych, dobrych lat, trzeba
tylko zacząć płacić kartami American Express albo Diners Club :)

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz