Odp: RE: Odp: [Karty] Kontakt Nordea

Roman Habrat Roman.Habrat at asseco.pl
Thu Sep 21 23:22:16 CEST 2006

kk - zapisano w dniu 2006-09-21 22:40:18:

> Coś o mnie beze mnie :-( Dostałem jedynie ten post Romka w tym temacie,
> wcześniej nic (coś listserv szwankuje?). Kredyt jest na wyższą kwotę niż
> 80 000.
> kk

W takim razie powtórzymy chronologicznie (bo mam cos do dodania)
plus kopia bezpośrednio do zainteresowanego (który i tak to wszystko wie).

;)

> [...]
>
> Może tam ktoś zasugerował się brzmieniem art. 3 pkt 1:
> "Ustawy nie stosuje się do umów o kredyt konsumencki: (...)
> 1) o wysokości mniejszej niż 500 zł i większej niż 80 000 zł albo
> równowartości tych kwot w innej walucie niż waluta polska (...)." i
> obawiają się, że hris kupując okazyjnie ziemię poniżej tej kwoty zacznie
> wymagać od nich podania rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania ;),
> więc dlatego namawiają go na wyższy kredyt. :)
> --
> Roman
>

> Posługujemy się ewidentnie różnymi egzemplarzami tejże ustawy :-)

I tu nastąpiło moje pytanie "co jest w tym innym egzemplarzu?"
oraz wyjaśnienie Luzz, że brak tego podpunktu (3).
Jak zdążyłem sprawdzić była kolejna nowelizacja, która weszła w życie
18 lutego tego roku i mało kto ją podaje, a tam usunięto ten podpunkt,
(http://www.fukrehip.pl/Portals/0/kredyt%20konsum%20po%20nowelizacji.pdf)
więc niski kredyt hipoteczny by pod to podpadał.
Skoro jednak ten kredyt przekracza 80 tys. zł, to nie ma różnicy, więc:

I ja się pod tym też podpisuję.