[Karty] Visa Alma GE Money Bank

Michał Leśniak michall at isn.pl
Wed May 31 20:23:00 CEST 2006

Dzisiaj dostałem KK Visa Alma (to taki supermarket) wydana przez GE
Money Bank - http://www.almamarket.pl/markety/visa/
Ciekawostka - ma hologram zamiast paska, czyżby GE sprzątało magazyny
? Twierdzą, że takie karty tłoczy dla nich producent - brak info kto
nim jest.  Jeszcze jedna ciekawostka - kod CVV jest wytłoczony na
karcie, a numer karty na odwrocie i miejsce na podpis są na naklejonym
na karcie pasku. To jakiś nowy standard ?

Karta już dostarczyla mi wiele rozrywek. Pierwsza karta jest
bezpłatna, co wiecej Alma dodawała bon na 50 zł.
Papiery o nią składa się nie w banku a w sklepie w BOK. Miłe panie
dość powoli radzą sobie z procedurą i nie sa przeszkolone z
regulaminu.
Po długim (jakieś 30 minut) wklepywaniu moich danych do komputera pani
poinformowała mnie o tym, że karta jest ubezpiecznona, fajnie.
Następnie poinformowała mnie, że ta obowiązkowa przyjemność kosztuje 4
zł miesięcznie. Mniej fajnie.
I że prowadzenie rachunku karty kosztuje 3,5 miesięcznie ! Nigdy
wcześniej nie spotkałem się z taką opłatą. Oczywiście o opłatach
nigdzie wcześniej nie było żadnych informacji.
Grzecznie wycofałem się z pomysłu posiadania karty.

Najwyraźniej nie tylko ja, bo kilka dni później pojawiła się
informacja że do karty dodają bon na 100 zł + 3% rabatu do końca
września. Znów zaczęło się opłacać.

Po kilkunastu dniach dostałem kartę, z nią instrukcje obsługi w
postaci komiksu.
Co ciekawsze cytaty :"Aktywował ją [kartę] podając otrzymany PIN i
wypłacając gotówkę z bankomatu.   ........... chociaz mógł to również
zrobić dzwoniąc pod numer 0801 889 889"
lub "wie, że należy spłacić minimalną kwotę we wskazanym na zestawienu
terminie, jednak nie wcześniej niż w momencie jego otrzymania" (niby
dlaczego ?)

Co ciekawe, to juz druga KK z sugestią jej aktywacji za pomocą wypłaty
z bankomatu. Przy karcie Millenium dopiero awantura zrobiona
niedysponentce pozwoliła na jej aktywację bez bankomatu.

takie czasy,

pozdrawiam,

Michał