[Karty] Nowy bankomat Euronetu

Marek Firkowicz marek.firkowicz at wp.pl
Sat May 20 20:08:56 CEST 2006

Fakt, w Polsce to nowość, ale poza nią  - nie. Czytniki kart bankomatowych
występują generalnie w trzech odmianach:
+ zmotoryzowane, do których się przyzwyczailiśmy, i które umożliwiają
zatrzymanie zastrzeżonej karty,
+ maczane, jak ten, kartę wsuwasz, ale nie tracisz jej z oczu, a na koniec
wyjmujesz (może obsłużyć mikroprocesorową),
+ przesuwne, czyli tylko szczelina, w której przesuwasz kartę, jak w POS,
nie wypyszczając jej z rąk, najprostsze, najtańsze, ale nie obsługujące
mikroprocesorowych.
Nowe bankomaty Euronetu (jest ich już w Polsce kilkadziesiąt sztuk,
spotkałem kilka w Warszawie) wyprodukowane są przez amerykańską firmę
Triton, największego na świecie (prawie 150tys sprzedanych egzemplarzy)
producenta tanich i prostych bankomatów, tzw, low-end, chętnie kupowanych i
instalowanych przez amerykańskich sklepikarzy, a łączących się z centrum
zarządzania przez zwykłą linię telefoniczną.
==MF