Re: [Karty] Weekendowo w temacie podpisów

Piotr J. Ochwal piotr.ochwal at gmail.com
Mon Jun 19 07:50:16 CEST 2006

> To dodajmy jeszcze do tej listy Portugalię, gdzie płacąc wypukłą kredytówką
> MC usłyszałem od kasjerki prośbę o potwierdzenie transakcji zielonym
> klawiszem OK

Nie transakcji. KWOTY. Bardzo popularnie w Niemczech - na wyświetlaczu
PIN-pada wyświetla się kwota transakcji, którą klient ma zatwierdzić.
Inaczej się nie wydrukuje slip. Musi jakieś lokalne uwarunkowania.

> Czy cały cywilizowany świat już jest w fazie PINowania?

Europa. Po kartach hybrydowych "chip & PIN" wprowadzają karty V-PAY,
czyli "always chip & always PIN"
--
pjo