Re: [Karty] Weekendowo w temacie podpisów

Adrian Kurowski adrian.kurowski at kartyonline.pl
Mon Jun 19 00:00:33 CEST 2006

From: "Piotr J. Ochwal" <piotr.ochwal at gmail.com>

> Podczas niedawnego pobytu w de, be, fr, nl, it i va absolutnie NIKT i
> NIGDZIE nie sprawdzał zgodności mojego podpisu na slipie z wzorem na
> karcie. Najczęściej oddawano mi kartę zaraz po przeciągnięciu jej
> przez czytnik.

To dodajmy jeszcze do tej listy Portugalię, gdzie płacąc wypukłą kredytówką
MC usłyszałem od kasjerki prośbę o potwierdzenie transakcji zielonym
klawiszem OK oraz po moim potwierdzeniu ponowną prośbę o PIN. Gdy
zafrapowany drugą prośbą zrobiłem do niej maślane oczy (bo cholera nigdy
PINu do tej kredytówki nie używałem) stwierdziła, że skoro nie mam PINu to
należy nacisnąć jeszcze raz OK i się podpisać. I oczywiście na podpis już
nie patrzyła.

Czy cały cywilizowany świat już jest w fazie PINowania?

-adrian