[Karty] Re: rozliczenia agent wydawca

Piotr J. Ochwal karty at ochwal.net
Fri Jan 27 08:40:25 CET 2006

krzysztof korus wrote:
> czyli polski wydawca, wiszący kwotę operacji polskiemu agentowi
> rozliczeniowemu, płaci coś swiftem visie/mc a dopiero oni płacą akłajerowi
> via swift???

Nie, chodziło mi o to, że rozliczenie transakcji to jedno, a kliring
to drugie. Nie zdążyłem na to odpisać, a już mnie SebMal opierniczył,
że głupoty piszę. Podejrzewam, ze zasada jest taka: "Rozliczenia
transakcji" są przeprowadzane zgodnie z regulacjami VISA, a
rozliczenia między wystawcami, organizacjami płatniczymi a akłajerami
- zgodnie z pozawieranymi między nimi umowami. Zapewne (gdybam, bo nie
wiem na pewno) procedury rozliczeniowe Visy i Mc zawierają mechanizmy
gwarantujące rozrachunek, więc z tego powodu nasz PolCard może
bez krępacji zapłacić sklepowi zanim fizycznie (fizycznie w
rozbudowanym kliringu - hehe) dostanie od kogoś tam te pieniądze do
łapy.
--
pjo