Re: [Karty] jak to z KK i PZ było

Dawid Kulbicki dkulbicki at wp.pl
Mon Jan 23 19:25:24 CET 2006

krzysztof korus wrote:
> Jak wskazałem wyżej, jest odwrotnie. Dłużnik może sam spełnić
> świadczenie częściowo, bez zgody czy żądania ze strony wierzyciela.
> Jeśli natomiast wierzyciel zażąda od dłużnika świadczenia częściowego,
> dłużnika to nie wiąże, może wierzycielowi zaoferować całe
> świadczenie, a jeśli wierzyciel odmówi przyjęcia świadczania ponad
> część zażądaną od dłużnika, dłużnik może złożyć pozostałą część do
> depozytu sądowego (którego koszty ponosi wierzyciel).

Całkowicie się z Tobą zgadzam i zacytuję cały fragment swojej wypowiedzi:
"Bez względu na ewentualną wymagalność całej wierzytelności wierzyciel, jako
osoba uprawniona, może zawsze zażądać, by dłużnik świadczył jedynie w
części. Jeżeli termin świadczenia nie został zastrzeżony na korzyść
dłużnika, to wówczas powinien on dostosować się do takiego żądania."

No i tu ze względu na moją wrodzoną skłonność do skracania wypowiedzi
obciąłem drugie zdanie (i może to zmieniło sens wypowiedzi):
"Dłużnik może jednak spełnić świadczenie w większym zakresie niż tego żąda
wierzyciel, gdyby z kolei jego uzasadniony interes miałby zostać naruszony,
np. nie jest przygotowany na dalsze przechowywanie pozostałej części
świadczenia."

Więc w tej sprawie nie ma sporu.

--
Dawid