RE: [Karty] jak to z KK i PZ było

krzysztof korus hrisinthemorning at wp.pl
Mon Jan 23 18:54:40 CET 2006

Nie zgadzam się z Washko. Wpłacając 500 zł na rachunek karty kredytowej
mam wierzytelność do wydawcy (banku) o wypłatę tych środków. A
wierzytelność jest normalnym przedmiotem egzekucji. Komornik może zatem
prowadzić egzekucję z tej wierzytelności w trybie art 895 i nast k.p.c.
Tytuł wykonawczy wystawiany jest przeciwko posiadaczowi karty. Washko ma
rację natomiast w takim zakresie, iż w tym przypadku komornik nie może
prowadzić egzekucji w trybie egzekucji z rachunków bankowych (art 889
k.p.c. i nast.). Czyli egzekucja tak, ale nie w trybie egzekucji z
rachunku bankowego ale w trybie "egzekucji z innych wierzytelności"
hris