[Karty] Keszbek ante portas
Piotr J. Ochwal
karty at ochwal.net
Wed Jan 4 15:02:34 CET 2006
http://www.expander.pl/expander/index.jsp?place=Lead6&news_cat_id=21&news_id=7294&layout=2&page=text
Ze sklepu jak z bankomatu
Od przyszlego roku zacznie funkcjonowac usluga cashback. Dzieki temu, placac karta za zakupy w sklepie, bedzie mozna pobrac gotówke bez potrzeby korzystania z bankomatu.
Porozumienie miedzy agentami rozliczeniowymi, bankami wydajacymi karty i miedzynarodowymi organizacjami platniczymi (Visa i MasterCard) juz zostalo zawarte. Centra rozliczeniowe zobowiazaly sie do wdrazania nowych systemów zgodnie ze swoimi mozliwosciami technicznymi. Niektórzy beda swiadczyc te uslugi juz w czerwcu, inni rozpoczna pózniej – we wrzesniu lub grudniu.
– Planujemy, ze w polowie przyszlego roku pierwsi nasi klienci – posiadacze terminali eService – beda mogli wprowadzic te usluge – potwierdza Jakub Kiwior, dyrektor departamentu biznesu eService.
Pierwszy byl BZ WBK
Szlaki juz sa przetarte, poniewaz cashback zostal wdrozony przez centrum rozliczeniowe Cardpoint i BZ WBK w polowie 2004 roku.
– Posiadacze elektronicznych kart tego banku moga wyplacac gotówke w ponad tysiacu punktów handlowo-uslugowych, przede wszystkim w sklepach spozywczych, odziezowych, na stacjach benzynowych, aptekach, drogeriach, sklepach RTV i AGD – wylicza Rafal Martynski z firmy Cardpoint.
Pozostali klienci, czyli posiadacze kart innych banków niz BZ WBK, beda mogli skorzystac z tej uslugi w drugiej polowie przyszlego roku.
Gotówka w sklepie
Wedlug Remigiusza Kaszubskiego ze Zwiazku Banków Polskich, to udogodnienie bedzie najbardziej przydatne np. turystom przebywajacym w malych miejscowosciach. Beda oni mogli podjechac na najblizsza stacje benzynowa i przy okazji placenia karta za tankowanie czy zakupy wyplaca potrzebna gotówke. Prawdopodobnie jednorazowo nie wiecej niz 200 zl, natomiast wartosc zrobionych zakupów bedzie musiala siegnac co najmniej 50 zl.
– Na kasach hipermarketów zalezy nam mniej, poniewaz tam zazwyczaj znajduja sie bankomaty – dodaje Remigiusz Kaszubski.
Wlasciciele punktów handlowych i uslugowych sami beda decydowac, czy chca wprowadzic usluge cashback, ale beda do tego zachecani, np. poprzez programy lojalnosciowe. Poza tym jest to dla nich szansa na zwiekszenie obrotów.
Monika Krzesniak, Gazeta Prawna
More information about the Karty
mailing list