[Karty] Re: Dopłacisz za kartę...

Piotr J. Ochwal karty at ochwal.net
Tue Feb 14 09:38:42 CET 2006

Wojtek Pięcek wrote:
> Poza faktem że nie widzę sensu mt to naprawdę byś komukolwiek
> zaproponował takie rozwiązanie jako formę prowadzenia biznesu?
> Naprawdę?

Nie "komukolwiek" tylko e-firmie, która chce:
a) przyjmować płatności przelewem
b) chce być TANIA
c) jej obroty są na tyle małe, że nie uzasadniają korzystania z
rozwiązania typu "zindywidualizowany numer rachunku".

> Nie każda firma ma oddziały w chinach, indiach czy innej indonezji.

Jak napisałem wyżej - jeśli firma ma bardzo duże obroty - wtedy
wystarczy wykupić sobie w którymś z banków usługę polegającą na
przydzieleniu puli NRB, z której numery firma może swobodnie
przydzielac poszczególnym klientom czy zamówieniom. Wtedy już zupełnie
nieistotne jest, czy i co klient wpisze w tytuł przelewu.

Znam co najmniej kilka MAŁYCH firm (np. mój ISP), którzy BARDZO
CHĘTNIE skorzystaliby z takowej usługi, powiedzmy - dla 1000-2000
klientów (rachunków), ale "duże" banki nie są taką "drobnicą"
zainteresowane. Co mnie o tyle dziwi, że akurat mBank czy Multibank by
mógł tego typu funkcjonalność niewielkim kosztem zaimplementować już
na poziomie CERI. I na pewno nie byłby to "kanibalizm" wobec "dużego
BRE" - po prostu nie ta półka.

Weźmy na ten przykład Centralwings - dlaczego pan prezes Kociołek
(primo voto Małe BRE) nie korzysta z mTransferu/Multitransferu? Może
dlatego, że chce być TANI?