[Karty] PZ według KK GE Money bank

Michał Leśniak michall at isn.pl
Thu Dec 7 15:52:36 CET 2006

Witam,

jestem (jeszcze) posiadaczem KK GE Money.
W celu uniknięcia ewentualnych kar za brak wpłaty kwoty minimalnej,
ustanowiłem PZ na spłatę tej kwoty.
Spałem spokojnie, dopłacałem z datą spłaty brakująca kwotę.
Aż pewnego razu data spłaty wypadła w niedzielę. Splaciłem swoją część
w piątek. W poniedziałek zauważyłem, że PZ nie zadziałał.
W poniedziałek więc miałem nie spłaconą całość kredytu - brakowało
kwoty minimalnej która miała pójść za pomocą PZ. Dopłaciłem w
poniedziałek, dzień po terminie spłaty.
GE naliczyło mi odsetki od kredytu.
Napisałem reklamację.

W odpowiedzi GE wyjaśniło mi, że wszystko jest według nich OK. Bo
kiedy w niedzielę miało się uruchomić PZ, kwota minimalna była już
spłacona, więc PZ się nie odpaliło. A nie odpaliło się w piątek bo
termin spłaty wypadał w niedzielę. I już. Taka funkcjonalność.
Wyjaśnione. Sprawa zamknięta.
Rozumiem, że gdybym miał wypadek samochodowy spowodowany błędem
technicznym samochodu, to producent wyjaśniłby mi co zadziałało źle i
tym zamknąłby temat.

Właściwie powinienem wpłacić kasę w niedzielę, byłoby dobrze. Gdybym
wiedział że ich system działa w ten dość specyficzny sposób,
wpłaciłbym całość w piątek. Ale nie wiedziałem, bo oczywiście nigdzie
nie jest to napisane.

Czy taka funkcjonalność PZ dla KK (nie działa jak coś już jest na
rachunku) to standard ? Czy GE po prostu ma błąd w systemie ?

pozdrawiam,

Michał