Odp: [Karty] KE: bankowe opłaty za karty skandalicznie wysokie

Roman Habrat Roman.Habrat at asseco.pl
Thu Apr 13 21:47:35 CEST 2006

GP - zapisano w dniu 2006-04-13 20:58:55:

> spotkałem na gazeta.pl tekst który zaczyna się następująco:
>
> "Komisja Europejska idzie na wojnę z bankami z powodu opłat za operacje
> kartami płatniczymi. Zdaniem unijnej komisarz ds. konkurencji Neelie
> Kroes klienci rocznie przepłacają nawet kilka miliardów euro

W pełnej wersji artykułu jest napisane m.in. że średnia opłata
za transakcję kartową w UE to 2.5% i że wyższe opłaty dotyczą małych
i średnich sklepików. Biznes kartowy określany jest tam mianem
lukratywnego. Napisano też, że gdyby odstąpić od opłat za transakcje,
to i tak byłby to dochodowy interes. (Zapewne tak, tylko koszty wydania
i wznowienia pewnie znacznie by urosły, bo prowizja w nich zawarta
stanowiłaby główny dochód organizacji kartowych.)