[Karty] Re: [OT] Re: Wirus

Piotr J. Ochwal karty@listy.icm.edu.pl
Sun Nov 27 11:19:54 CET 2005

Sebastian Malarz wrote:
> Nieuruchamianie programów niewiadomego pochodzenia by³o doskona³± metod±
> na unikniêcie wirusów, ale z 10 lat temu w czasach systemu DOS :-) Przecie¿
> wirusy ropowszechniaj±ce siê poprzez uruchomienie programu stanowi± chyba
> najmniejszy obecnie odsetek ró¿nego rodzaju zagro¿eñ, przede wszystkim tych, na które
> jeste¶my nara¿eni poprzez internet. A je¶li ju¿ kto¶ nie korzysta z tego typu
> programów jak antywirusy czy firewalle

Przepraszam bardzo - z firewalla korzystam. Dyskusja dotyczy
niekorzystania z antywirusów.

> lecz niekoniecznie polecam publiczym chwaleniem siê takim rozwi±zaniem, bo mimo
> wszystko budzi to u¶miech na niejednej twarzy :-)

U¶miech na mojej twarzy budzi rozmiar paska TSR w prawym dolnym rogu
ekranu u niektórych u¿ytkowników. Ja mam na nim 3 ikonki: IM Konnekta,
ikonkê firewalla i regulator g³o¶no¶ci. I nic wiêcej.

> st±d coraz wiêcej wirusów, trojanów i innych tego podobnych
> wykorzystuje ca³y szereg sztuczek socjotechnicznych, dziêki którym
> u¿ytkownik sam sobie instaluje tego typu zagro¿enia.

No to nie wiem, jak ja to robiê, ¿e jeszcze nigdy sobie niczego
takiego nie zainstalowa³em. Mo¿e dlatego, ¿e nigdy bezmy¶lnie nie
klikam w "Yes" je¶li nie rozumiem pytania na ekranie?