[Karty] Ryanair

Adrian Kurowski karty@listy.icm.edu.pl
Sun, 20 Nov 2005 22:00:43 +0100

From: "Piotr Gralak" <piotr.gralak@gmail.com>

> jako jedna się pojawiło. adrian tak to po prostu rozpisał.

Dokładnie i tylko w PLN.

> . Nie bronię ani karty, ani banku, tylko z ciekawości pytam skąd
>
> wyciągam wnioski :)
> skoro to kolejny już przypadek zakupów biletów u zagranicznych przewoźników
> w necie, gdzie BPH nalicza wyższe kwoty, a ja kilkakrotnie robiąc tam zakupy
> innymi kartami nie miałem takich problemów, to tak sobie właśnie
> wydedukowałem :)

Teoretycznie (choć prawdopodobieństwo takiego zdarzenia uważam za minimalne) w przypadku
BPH możliwy byłby scenariusz pozytywny dla klienta. Mianowicie kwota z wyciągu byłaby
niższa niż wynikająca z rachunku. Niestety reazlizacja tego scenariusza jest IMO
niewielka, ze względu na paroprocentowy narzut MC czy Visy na kursach walutowych oraz
samego banku. W przeciągu paru dni PLN musiałby się umocnić względem waluty rozliczeniowej
o dobre ok. 3-4% aby skompensować powyższe prowizje.

-adrian