[Karty] spzu o kk

Grzegorz Dabrowski karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 18 Mar 2005 14:42:54 +0100

numeryczne - to okreslenie robi kariere :)

http://orka.sejm.gov.pl/KomSled.nsf/0/A5EBFE83B12F8ED6C1256FC7005D8433/$fil
e/pzu09.pdf

9. posiedzenie Komisji Śledczej w dniu 17 marca 2005 r. - 144 -

Poseł Ryszard Zbrzyzny:
Ja teraz powiem o kwestiach, które nie są potwierdzone, niemniej jednak
informacje takie posiadamy i myślę, że prokuratura i być może Komisja
Śledcza
dojdzie do dowodów, że podczas tych spotkań miały być zapewnione czy
gwarantowane środki finansowe za działania w kierunku podpisania umowy
prywatyzacyjnej między Eureko a Skarbem Państwa co do prywatyzacji PZU. I
miało
się to odbyć rzekomo poprzez zdeponowanie na rachunkach bankowych,
znajdujących
się w Banco Comercial Portugues i rachunki te miały być otwarte, rachunki
firm
mających swoje siedziby w rajach podatkowych miały być wystawiane na karty
kredytowe numeryczne i mogłyby być tylko realizowane oczywiście przez osoby
anonimowe w bankomatach, a nie przy okienkach bankowych. A więc, czy
posiada
pan taką wiedzę o rzekomych decyzjach o charakterze finansowym za taką, a
nie inną
ścieżkę prywatyzacją?

Pan Grzegorz Wieczerzak:
Wysoka komisjo, takie plotki krążyły i słyszałem o nich. Nie mogę ich
potwierdzić. Natomiast uważam, że... Nie wydaje mi się, żeby było
praktyczne
korzystanie przy większych kwotach z tego typu numerycznych kart
kredytowych. O
ile w ogóle one istnieją, bo nic mi na ten temat nie wiadomo, żeby istniała
karta
kredytowa bez nazwiska i była akceptowana bez zidentyfikowania osoby bądź
podmiotu, w imieniu którego jest wystawiona. W związku z tym, z ogólnej
wiedzy
bankowej mogę powiedzieć, że bardzo niepraktyczne by było korzystanie z
pieniędzy
w ten sposób opisany w tym fragmencie. Natomiast faktycznie, mogę
potwierdzić, że
docierały do mnie takie plotki, ale nie mam na ten temat konkretnej wiedzy.