[Karty] Re: Duze zmiany w ofercie KK Citka

Roman Habrat karty@listy.icm.edu.pl
Wed, 22 Jun 2005 01:16:03 +0200

Radosław ? zapisano w dniu 2005-06-21 22:20:14:
> Rozmawialismy(a przynajmniej ja pisalem) tylko o normalnej(stalej)
> sytuacji (nie o okazyjnym uzywaniu ktore ma oczywiscie plusy). W
> kontekscie tego  liczenie drobnych odsetek ktore zarobimy korzystajac
> z KK, do oplaty ktora musimy zaplacic potem w przykladzie napisanym
> przez Ciebie (by opoznic oddanie ostatniej splaty na ktora nie mamy
> juz wyplaty) jest totalnie bez sensu z finansowego punktu widzenia, i
> tylko to chcialem pokazac.

Opóźnianie oddania ostatniej spłaty dotyczy tylko osoby, która
wcześniej wydała to co miała na koncie, więc ona nie zarabiała
na odsetkach.

Osoba, która zarabia na odsetkach, konto ma napełnione,
więc w razie braku wypłaty może dokonać spłaty z konta.

Jak widać, są to odrębne sytuacje, więc krytykowanie sensu
niezbyt tu przystaje.

Można by tak krytycznie oceniać co najwyżej kogoś próbującego
zarabiać na odsetkach bez zostawiania sobie na koncie kwoty
wystarczającej na spłatę, lecz to jest jego zakładanie się z
losem. Jeśli nie straci pracy to wygra. Jeśli straci i będzie
musiał skorzystać z kredytu, to wygrana się zmniejszy, ale
zmieni sie w stratę dopiero gdy odsetki do zapłacenia będą
wyższe od tych wcześniej zarobionych, co wcale nie jest takie
oczywiste gdy stosunek oprocentowań to 20% do 5%.