[Karty] Re: Duze zmiany w ofercie KK Citka

Filip Wyszomirski karty@listy.icm.edu.pl
Sat, 18 Jun 2005 08:56:11 +0200

> Porady:
> 1. notujesz absolutnie wszystkie wydatki (wystarczy dobry arkusz
> w excellu)
> 2. notujesz absolutnie wszystkie przychody
> 3. okresowo sprawdzasz najwieksze kategorie w 1. i stosujesz
> odpowiednie korekty
> 4. masz poustawiane automatycznie wszystkie rzeczy cykliczne (nawet ze
> zeminnymi kwotami)
> 5. regularnie sprawdzasz moneyflow (1+2) stosujac notowanie (1+2)
> przewidywanych operacji
> 6. używasz odpowiednich narzędzi do odpowiednich zadań (KK/KD/FI itd)
> [...]

Powyższe działania wdrożyłem u siebie ładnych kilka lat temu. Zaowocowało
zmniejszeniem wydatków o ok. 25%. Karta kredytowa ma dla mnie jeszcze jedną
ważną zaletę. Pozwala na dużo lepsze planowanie inwestycji krótko
terminowych i stanów rachunków. Bez KK musiałbym utrzymywać wyższy stan
rachunku (zamiast np. lokat czy funduszy). Musiałbym też częściej sprawdzać
stan rachunku. Z KK mam jeden lub dwa strzały miesięcznie, które muszę
uwzględnić w przepływach. Reszta to drobiazgi na gazety z osadu na koncie.