Odp: Re: [Karty] Re: Duze zmiany w ofercie KK Citka

Roman Habrat karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 17 Jun 2005 20:09:17 +0200

KJ ? zapisano w dniu 2005-06-17 19:17:53:

> Czy mi się wydaje, czy gdzieś ci umknęła spłata poprzedniego
> wyciągu z karty ?

Nigdzie mu nie umknęła, to ty i Radosław robicie błąd myślowy.
Z tego drugiego wpływu spłaca on wyciąg i dalej ma całą wypłatę
na koncie przez kolejny miesiąc.

W sumie w finansach łatwo się pogubić, więc zilustruję to
mocno uproszczonym przykładem.
Niech osoba A na początku każdego miesiąca dostaje
na konto wypłatę i robi wydatki za cały miesiąc z góry.
Wypłata 1000 zł, wydatki też 1000 zł, stan poczatkowy 0 zł.
W ten sposób pierwszego dnia wydaje wszystko i do końca
kazdego miesiąca ma zero na koncie.

Osoba B, z taką samą wypłatą i wydatkami robi je kartą
i spłaca po miesiącu.
Za pierwszym razem przez cały miesiąc na koncie leży kwota
wypłaty.
Na początku drugiego miesiąca przychodzi jej dokonać spłaty
wydatków na karcie, lecz jest to kompensowane nową wypłatą
i do końca drugiego miesiąca na koncie znowu leży 1000 zł.
I tak już przez każdy miesiąc.

Osoba B może uzyskiwać przez okrągły rok odsetki od 1000 zł,
ale może też wydać to 1000 zł na początku na coś ciekawego,
czym będzie się długo cieszyć w odróżnieniu od marzyciela A.

Przepraszam za łopatologię, lecz ostatnio coś dużo osób się
przyznaje do problemów z zarządzaniem finansami. ;)