[Karty] czy jaki¶ cyfra-plus user może to rozszyfrować ?!?

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 6 Jan 2005 21:33:04 +0100

> Cyfra Plus od ponad dwóch lat daje swoim abonentom dekodery z miejscem na
> dwie karty. Jedna z nich to karta-klucz umożliwiaj±ca odbiór programów z
> opłaconego abonamentu. Miejsce na drug± przeznaczone jest dla karty
> płatniczej, z której po włożeniu do dekodera zostanie potr±cona
> równowarto¶ć ceny programu, którego producent domaga się zapłaty.

Typowy przykład magii zwykłego okienka w plastikowej obudowie, opisanego
jako karta bankowa :-) W Polsce na pewno przez wiele lat nie będzie na to
większych szans, z kilku powodów:
a) brak odpowiednich kart
b) brak odpowiedniego oprogramowania terminala
c) brak zainteresowania Cyfry+

Cyfra+ nie tak dawno gdzie¶ twierdziła, że obecnie skupia się na swojej
podstawowej działalno¶ci, rezygnuj±c na jaki¶ czas z co bardziej ambitnych
planów, jak choćby internet satelitarny, usługi interaktywne, system
pay-per-view,
a co dopiero pewno płatno¶ć kartami w terminalu :-)

Ale sama idea ciekawa, choć nie zgodzę się z optymistycznym zdaniem
o naszych platformach cyfrowych, iż "Obie jednak s± do tego doskonale
przygotowane technologicznie." To że jeden z dekoderów ma miejsce
na kartę bankow± to dla mnie bynajmniej nie ¶wiadczy jeszcze o jakimkolwiek
doskonałym przygotowaniu technicznym. Co innego rynek i karty we Francji,
co innego karty bankowe na ¶wiecie.

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz