[Karty] Twarde warunki sponsora

"Mariusz A. Jasiński" karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 01 Feb 2005 21:43:58 +0100


Cieszę się że Pani A.MY. nas czyta :-)

http://www.rzeczpospolita.pl/Print/gazeta/wydanie_050201/ekonomia/ekonomia_a_21.html

Bilety na mecze piłkarskich MŚ można kupować, płacąc tylko kartą 
MasterCard lub przelewem

Twarde warunki sponsora

Od dziś przez Internet można kupować bilety na mecze piłkarskich 
mistrzostw świata 2006. Rozczarowani mogą być kibice, którzy nie mają 
karty z logo MasterCard, bo FIFA ustaliła, że tylko nimi można płacić za 
bilety. Tym kibicom, którzy ich nie posiadają, pozostaje przekaz bankowy.

Za możliwość zobaczenia na żywo największych gwazd piłki na MŚ w 2006 
r., trzeba zapłacić kartą MasterCard. Na zdjęciu Brazylijczyk Ronaldinho 
Gaucho.
(c) REUTERS/PAULO WHITAKER

Rusza sprzedaż przez Internet biletów na mecze piłkarskich mistrzostw 
świata, które odbędą się w Niemczech - FIFA World Cup 2006. Stadiony 
piłkarskie pomieszczą prawie 3,4 mln kibiców. Po odjęciu miejsc dla VIP, 
prasy itp. do sprzedaży trafi ponad 2,9 mln biletów. Najtańszy będzie 
kosztować 35 euro, najdroższy na mecz finałowy - 600 euro.

Kibice, którzy chcą na żywo uczestniczyć w tym wydarzeniu, a nie mają 
karty płatniczej MasterCard, będą musieli zapłacić za bilet wstępu 
przekazem bankowym. Z danych zamieszczonych na oficjalnej internetowej 
stronie FIFA wynika, że dopiero od maja 2006 roku honorowane będą także 
inne karty płatnicze oraz gotówka. - Scentralizowana platforma zakupu 
biletów daje większą możliwość kontroli ich sprzedaży oraz 
bezpieczeństwa. Zakup przy użyciu karty lub przelewu z konta ułatwia 
weryfikację danych osobowych kibiców - poinformowano nas w biurze 
MasterCard w Warszawie.

Ani polscy bankowcy, ani osoby związane z rynkiem kart nie spotkały się 
wcześniej z tak daleko idącym wykorzystaniem pozycji sponsora. - Trzeba 
na ten problem spojrzeć z punktu widzenia rynku i konkurencji - twierdzi 
Remigiusz Kaszubski ze Związku Banków Polskich. Jego zdaniem firmy 
wydają na sponsoring wiele milionów dolarów i dlatego stawiają 
organizatorom imprez twarde warunki. - Są to tak ogromne pieniądze, że 
organizatorzy godzą się na różne niestandardowe rozwiązania - uważa 
Kaszubski. Zdaniem Marka Smolarza, szefa Diners Club w Polsce, 
wprowadzanie takich ograniczeń powoduje tworzenie sztucznych 
administracyjnych barier i może się wielu klientom nie spodobać.

W 2002 roku około 15 firm reklamujących się przy okazji piłkarskich 
mistrzostw świata zapłaciło za tę możliwość 450 mln USD. Sam MasterCard 
wydał na sponsoring ok. 30 mln USD - wynika z danych firmy mediowej 
Sportcal.com. MasterCard jest sponsorem piłkarskich mistrzostw od 1990 roku.

Także inny system płatniczy, Visa, jest sponsorem imprez sportowych - 
letnich olimpiad. - Podczas olimpiady w Atenach na terenie obiektów nie 
były akceptowane żadne inne karty oprócz Visa. Za bilety wstępu można 
było płacić kartami Visa lub gotówką - twierdzi Małgorzata 
O'Shaughnessy, szefowa Visa w Polsce.
A.MY.

http://www.rzeczpospolita.pl/Print/gazeta/wydanie_050201/ekonomia/ekonomia_a_21.html