[Karty] Twarde warunki sponsora
"Mariusz A. Jasiński"
karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 01 Feb 2005 21:43:58 +0100
Cieszę się że Pani A.MY. nas czyta :-)
http://www.rzeczpospolita.pl/Print/gazeta/wydanie_050201/ekonomia/ekonomia_a_21.html
Bilety na mecze piłkarskich MŚ można kupować, płacąc tylko kartą
MasterCard lub przelewem
Twarde warunki sponsora
Od dziś przez Internet można kupować bilety na mecze piłkarskich
mistrzostw świata 2006. Rozczarowani mogą być kibice, którzy nie mają
karty z logo MasterCard, bo FIFA ustaliła, że tylko nimi można płacić za
bilety. Tym kibicom, którzy ich nie posiadają, pozostaje przekaz bankowy.
Za możliwość zobaczenia na żywo największych gwazd piłki na MŚ w 2006
r., trzeba zapłacić kartą MasterCard. Na zdjęciu Brazylijczyk Ronaldinho
Gaucho.
(c) REUTERS/PAULO WHITAKER
Rusza sprzedaż przez Internet biletów na mecze piłkarskich mistrzostw
świata, które odbędą się w Niemczech - FIFA World Cup 2006. Stadiony
piłkarskie pomieszczą prawie 3,4 mln kibiców. Po odjęciu miejsc dla VIP,
prasy itp. do sprzedaży trafi ponad 2,9 mln biletów. Najtańszy będzie
kosztować 35 euro, najdroższy na mecz finałowy - 600 euro.
Kibice, którzy chcą na żywo uczestniczyć w tym wydarzeniu, a nie mają
karty płatniczej MasterCard, będą musieli zapłacić za bilet wstępu
przekazem bankowym. Z danych zamieszczonych na oficjalnej internetowej
stronie FIFA wynika, że dopiero od maja 2006 roku honorowane będą także
inne karty płatnicze oraz gotówka. - Scentralizowana platforma zakupu
biletów daje większą możliwość kontroli ich sprzedaży oraz
bezpieczeństwa. Zakup przy użyciu karty lub przelewu z konta ułatwia
weryfikację danych osobowych kibiców - poinformowano nas w biurze
MasterCard w Warszawie.
Ani polscy bankowcy, ani osoby związane z rynkiem kart nie spotkały się
wcześniej z tak daleko idącym wykorzystaniem pozycji sponsora. - Trzeba
na ten problem spojrzeć z punktu widzenia rynku i konkurencji - twierdzi
Remigiusz Kaszubski ze Związku Banków Polskich. Jego zdaniem firmy
wydają na sponsoring wiele milionów dolarów i dlatego stawiają
organizatorom imprez twarde warunki. - Są to tak ogromne pieniądze, że
organizatorzy godzą się na różne niestandardowe rozwiązania - uważa
Kaszubski. Zdaniem Marka Smolarza, szefa Diners Club w Polsce,
wprowadzanie takich ograniczeń powoduje tworzenie sztucznych
administracyjnych barier i może się wielu klientom nie spodobać.
W 2002 roku około 15 firm reklamujących się przy okazji piłkarskich
mistrzostw świata zapłaciło za tę możliwość 450 mln USD. Sam MasterCard
wydał na sponsoring ok. 30 mln USD - wynika z danych firmy mediowej
Sportcal.com. MasterCard jest sponsorem piłkarskich mistrzostw od 1990 roku.
Także inny system płatniczy, Visa, jest sponsorem imprez sportowych -
letnich olimpiad. - Podczas olimpiady w Atenach na terenie obiektów nie
były akceptowane żadne inne karty oprócz Visa. Za bilety wstępu można
było płacić kartami Visa lub gotówką - twierdzi Małgorzata
O'Shaughnessy, szefowa Visa w Polsce.
A.MY.
http://www.rzeczpospolita.pl/Print/gazeta/wydanie_050201/ekonomia/ekonomia_a_21.html