[Karty] Re: przenoszenie prowizji przy transakcjach karcianych

krzysztof korus karty@listy.icm.edu.pl
Mon, 8 Aug 2005 11:43:33 +0200

Tu akurat moim zdaniem niewiele można przewoźnikom zarzucić. Zakaz zwyżki
opłat w przypadku płatności kartą przewidują umowy akwizycyjne, a nie normy
publicznoprawne. Aby klient mógł czegokolwiek na tej podstawie dochodzić
najpierw należałoby ustalić, iż w umowie akwizycyjnej jest zastrzeżenie
świadczenia na rzecz osoby trzeciej w rozumieniu 393 k.c. A poza tym to jest
sprawa cywilnoprawna a nie dla UOKiK.
Ustawą o cenach to moim zdaniem słabiutka podstawa do czegokolwiek.
hris
-----Original Message-----
From: karty-admin@listy.icm.edu.pl [mailto:karty-admin@listy.icm.edu.pl]On
Behalf Of ankagb@poczta.onet.pl
Sent: Monday, August 08, 2005 11:33 AM
To: karty@listy.icm.edu.pl
Subject: Re: [Karty] Re: przenoszenie prowizji przy transakcjach karcianych

pocieszę Was, to moj tekst. UOKiK powiedział, że właśnie kontroluje tanich
przewoźników i to przerzucanie opłat tez sprawdzi. Też mi się wydawało, że
niezgodne z ustawa o cenach, no ale łatwo się bronią pokazując za co sie
płaci.
Najbardziej mi się podoba doradzanie klientom płacenia Switchem. Bardzo
dostępny w Polsce :-))))

Anka