[Karty] Drogie terminale...

Grzegorz Podsiadło karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 21 Sep 2004 14:46:38 +0200

Hello Mariusz,

> Gość: merchant   20.09.2004 19:52 odpowiedz na list
> Płaci się za terminal ( opłata stała) + prowizja od każdej transakcji ( 2,5%,
> może być więcej lub mniej, zależy od negocjacji i wielkości sprzedawcy). Jest to
> zdzierstwo - powinień płacić za to osobnik płacący kartą.

Wysnułem jakiś czas temu że to państwo(a) (np. UE) powinno stworzyć jakiś
system płatności elektronicznych - po prostu odpowiednik papierowego
pieniądza w formie elektronicznej (np. chip-owej). Powód jest bardzo
prosty - taki pieniądz zastępował by papierowy, który jak wiadomo
finansowany jest przez państwo. Ktoś wie czy w jakiś krajach tak się dzieje ?
Bo w sumie głupio oddawać VISie i innym po kilka % od naprawdę dużych
sum, kiedy można by to zrobić inaczej.

--
empeg