[Karty] Re: cieple buleczki w BZ

Piotr J. Ochwal karty@listy.icm.edu.pl
Wed, 10 Nov 2004 14:19:01 +0100

Maciej Bebenek wrote:
> A czy prawo do posiadania KK jest wpisane w konstytucję?

Nie jest, ale wprowadzanie takiego limitu jest jawną dyskryminacją
obywateli (dysponujących pełną zdolnością do czynności prawnych) w
życiu gospodarczym, czego zabrania art. 32.2 Konstytucji RP.

Prawa do robienia zakupów w sklepach obuwniczych nie ma zapisanego w
konstytucji, a jednak wydaje mi się, że w przypadku wprowadzenia
podobnego ograniczenia (staruszków 70+ nie wpuszczamy) od razu by się
podniósł rejwach.