[Karty] Raiffeisen Nova

Roman Habrat karty@listy.icm.edu.pl
Wed, 26 May 2004 12:18:53 +0200


Dnia 2004-05-26 11:15, Użytkownik darek ciesla napisał:
> krzysztof korus wrote:
> 
>> Odpowiadaja, odpowiadaja (art 28 w zw. z art 5 u.e.i.p.). A wylaczyc 
>> to sie
>> nie da wlasnie tej odpowiedzialnosci, a nie transakcji. Naprawde w
>> regulaminie stoi, ze nie ponosza odpowiedzialnosci? Dobrze 
>> przeczytales?
>>
> Regulamin:
> http://www.raiffeisen.pl/object.php/act/sho/oid/712e56e741dd7c25c4db9755e15305b0 
> 
> Paragraf 35, punkt 5, podpunkt 2.

W zasadzie nie jest tam napisane, że za każdą taką transakcję odpowiada klient,
więc może chodzi im o to, że gdy ktoś zgłosi reklamację, to robią chargeback,
czyli klient dostaje pieniądze z powrotem, banku nic to nie kosztuje, a martwi
się sprzedawca - to on odpowiada. I to nie jest sprzeczne z UoEIP.

Problem tylko taki, że personel banku może próbować zbywać reklamacje
nieświadomych klientów wskazując, że wg regulaminu bank nie odpowiada,
więc (w domyśle) odpowiada klient.
-- 
Roman