OT [Karty] Re: Document

Marcin Kasperski karty@listy.icm.edu.pl
04 May 2004 19:25:57 +0200

"Sebastian Malarz" <sebmal@onet.pl> writes:

> Wirus "Albański" :-)))
>
> Nie jestem na bieżąco, ale skoro jest MksVir dla systemów Linux i podobnych
> to znaczy, że jakieś tam wirusy widać muszą być :-)) nawet jeżeli dotyczą
> poczty elektronicznej.

No, tu akurat chodzi o co innego - antywirusy linuxowe służą głównie
do czyszczenia maili z *windowsowych* wirusów (sytuacja gdy serwer
poczty jest na linuxie a klienci są windziani).

> Zresztą tak jak napisałem - wirusy mogą korzystać bądź z luk bezpieczeństwa
> w systemie (które są również w Linuxie) jak i również - głównie ostatnio - z
> nieświadomości samych użytkowników, których coraz większa rzesza
> zaczyna korzystać z tego systemu. Rzesza użytkowników mało świadomych,
> przez których rozprzestrzeniają się różnego rodzaju wirusy pocztowe itp.

Wiele do zrobienia mają dystrybucje. Jeśli będą stosować sensowne
defaulty (np. praca zawsze z zwykłego usera a nie z roota - a tak już
ostatnio zwykle jest) - wirusom znacznie trudniej będzie się
'zainstalować'.