[Karty] Re: gangi bankomatowcow

Piotr J. Ochwal karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 11 Mar 2004 14:53:52 +0100

"Bogusław Ładoś" wrote:
> http://kiosk.onet.pl/dlaczego/1153398,1286,artykul.html
> okazuje sie ze ci z Poznania nagrywali nie tylko zeskimmowane paski ale
> podmieniali jakies bity żeby uzyskać informację, że jest to karta kredytowa
> i żeby nie szła zaraz do autoryzacji

zmieniali service kod.

tylko to jest bez sensu:

"Przestępcy kupowali więc bez ograniczeń, a powstałe zaległości
przychodziło potem spłacać właścicielom rachunków
rozliczeniowo-oszczędnościowych."

Nie wiem, bo jestem tylko małym, szarym żuczkiem, ale IMVHO
rozliczenie przez bank nieautoryzowanej transakcji dokonanej VE lub
Maestro powinno być potraktowane co najmniej, jak rażące niedbalstwo
ze strony banku i agenta rozliczeniowego. A przynajmniej bank powinien
momentalnie zadzwonić do klienta z pytaniem, szto słucziłos'?

Niestety, swego czasu przetestowaliśmy (z pomocą znajomych)
kilkanascie banków w Polsce na tę okoliczność i jakoś żaden nie
zadzwonił do klienta, którego kartą była dokonana transakcja.