[Karty] Re: Sheet

Roman Habrat karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 05 Mar 2004 18:50:11 +0100

Dnia 2004-03-05 17:15, Użytkownik Piotr J. Ochwal napisał:

> Wiesz... Jeśli będziesz dysponował mikrospkopem elektronowym, to może
> ci się udać. Właśnie przeprowadziłem eksperyment polegający na
> umieszczeniu między paskiem magnetycznym karty a głowicą terminala
> zwykłego arkusza papieru biurowego (80g/m kw.). Mimo usilnych starań
> już takie oddalenie karty od głowicy powoduje, że karty nie da się
> przeczytać. Mało tego - terminal nawet nie wyświetla komunikatu o
> błędzie - po prostu dane z głowicy są zbyt słabe, aby elektronika
> potraktowała je jako informację użyteczną.

Pjo, nie osłabiaj. Terminal zdecydowanie nie jest sprzętem do odczytu
pasków przez koperty. Ale wystarczy dać dużo czulszą elektronikę
i odpowiednie oprogramowanie do analizy, i po kilkukrotnym przejechaniu
wzdłuż paska bedziemy mieć go odczytany. Dla zwykłej cienkiej koperty
nakłady na sprzęt oceniam jako niewielkie, najwięcej w tym wszystkim
kosztowałby czas osoby składającej to razem i oprogramowującej,
zwłaszcza, że musiałaby to być osoba z głową.
Faktycznie taniej wyszłoby sfabrykowanie koperty zastępczej.
A jak chcesz dalej eksperymentować, to użyj raczej magnetofonu
i oceń czy papier biurowy całkowicie odcina dźwięk czy nie.
Tylko nie chwal się dziennikarzom, bo zaraz któryś napisze sensację
jak to odkrył, że Piotr O. czyni przygotowania do skimmingu na skalę
przemysłową, a Roman H. mu w tym pomaga... ;)