[Karty] Re: [Karty] Re: [Karty] Oglądajcie TVP1 !

Jarosław Lech karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 29 Jun 2004 23:20:05 +0200

----- Original Message -----
From: "Piotr J. Ochwal" <karty@ochwal.net>
To: "Jarosław Lech" <karty@listy.icm.edu.pl>
Sent: Tuesday, June 29, 2004 11:01 PM
Subject: [Karty] Re: [Karty] Oglądajcie TVP1 !

> Mnie "spodobały się" dwie sprawy:
> 1) Możliwość wypłacenia z dowolnego konta w PKO BP wielokrotności 1000
> zł bez konieczności weryfikowania zgodności podpisu z wzorem.
> 2) Złodziej nie płaci, to wejdziemy na zarobki klientowi,a  co się
> będziemy męczyć...

    Ale taki był/jest regulamin. Takie są niestety nadal możliwości (standardy postępowania) banków w przypadku obrotu czekami. I najlepsze, co reportaż jak ten, może pokazać ludziom, to to, żeby głosowali nogami, zamiast sypać żalem na sytuację, na którą sami przystali podpisując umowę.
    Co do męczenia się ze złodziejem - fakt, ale trudno mi znaleźć argument, którym możnaby skutecznie przeciwstawić się abnkowi: przy kwotach do 1000 zł podpis nie musiał być sprawdzany, saldo konta również, każda realizacja czeku miała miejsce w innym oddziale. Złodziej wiedział co robi - w odróżnieniu od poszkodowanej.
    Głosować nogami. I myśleć. To nie boli. Jedyne, co ewentualnie mogłbym powiedzieć tej pani po reportażu.

--
         Lejak
jarol@konto.ODSPAMIACZ.pl